WORX m700 plænerobot og Wi-Fi

Jeg er ved at installere en sådan fætter, og den virker sådan set OK, men ...

Når jeg vil tilkoble til mit WiFi og dermed styre robotten med mobilen, ja, så kan den ikke tilkoble !
Symbolet ​for WiFi signalets styrke på robotten viser UD OVER de normale vifte ​med et par bue et UDRÅBSTEGN tegnet oven i symbolet !

Hvad betyder det ?

Der er fin signal på mobilen og en pc jeg har ved siden af !

Mvh

Mvh
KSor, Århus V
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
forkert netværk valgt  ????????

"AUTOELEKTRIKEREN"
Er det et gæt eller VED du det positivt ?

Mvh
KSor, Århus V
Jeg har været ude for at plæneklipperen skulle tæt på routeren, inden for få m., for at få signal. Skriver plæneklipperen noget om opdatering af software vha. et USB stick, så børe du gøre det først. Plæneklipper og telefon taler først sammen, når plæneklipperen er på nettet.
Jeg går udfra, at du har fundet brugsforvirringen på Worxs hjemmeside.

fase
Ja, jeg har vejledningen OG jeg har sikret, at SW er seneste version - den var i øvrigt allerede installeret.

Jeg må prøve at slæbe robotten ind ved siden af routeren og lave opsætningen der.

Mvh
KSor, Århus V
#S. Fabrin
Du skriver: "Plæneklipper og telefon taler først sammen, når plæneklipperen er på nettet."
Hvordan kan robotten overhovedet komme på nettet - jeg har jo IKKE på DEN mulighed for at indtaste hverken nettets navn eller adgangskode - det sker jo på telefonen !!!

Mvh
KSor, Århus V
Annonce
Det var åbenbart det med, at ved opsætningen skal den have særlig kraftigt signal fra routeren - så det hjalo med at slæbe robotten op ved siden af routeren - så kørte det igennem uden problemer !

Tak for svarene alle sammen !

Mvh
KSor, Århus V
Der er alligevel noget, som jeg ikke forstår !

Det virker nu med styringen fra mobilen, MEN ...
når planlægningen er foretaget og lagt ned i robotten, så burde jeg vel kunne slukke for WiFi og tvinge app'en til at standse - det æder jo ellers min strøm !
Når jeg forsøger at tvinge app'en til at standse, ja, så standser den ikke - det 'vindue', som jeg forsøger at standse den med OG selve app'ens 'vindue' er stadig at se.

OK, ja, man kunne sige, at app'en skal selvfølgelig køre for at modtage notifikationer fra robotten, men er jeg interesseret i at se status på min plæneslåning, kan jeg jo bare starte app'en (og WiFi) og så få info på den måde. Jeg behøver vel ikke være ON-LINE hele tiden ?

Men hvordan 'kvæler' jeg så den app ?

NB: Der er sgu' dejligt at sidde under træet med en kold øl og den robotten arbejde :-) !!!!

Mvh
KSor, Århus V
Har også en Worx robot med WIFI mulighed.
Dog bruger jeg ikke WIFI-muligheden, da jeg ikke ved hvad jeg skal bruge det til.

I stedet så starter jeg robotten om foråret på et tidsprogram - og så starter den ellers selv en gang om dagen og kører måske en times tid. Hvis den kører fast eller lign - så starter jeg den manuelt igen - sker typisk en gang hver anden uge pga. børnelegetøj, grene eller lign.
Om efteråret stopper jeg robotten igen og sætter den i skuret.

Ved ikke rigtig hvad jeg skulle bruge WIFI til ?!? - lidt lige som min rørermaskine - der har jeg heller ikke rigtig brug for WIFI til at overvågen den.

Hvad kan man egentlig bruge WIFI til på en Worx robot ?
Jamen det er da fint, at du ikke anvender WiFi, MEN ...

Det er da nemmere at sidde på sin dertil indrettede og ​planlægge m.v. det hele end at stå bøjet over robotten og se på den elendige skærm - det klares fra mobilen i stedet for - det synes JEG er nemmere.

Jeg har så ​fra min sidste posting fundet ud af, at jeg kan SLUKKE for WiFi på mobilen (så bruger det da ikke strøm !) og betjening af robotten fungere sgu' alligevel - det havde jeg ikke regnet med.

Tilbage er så at få 'kvalt' app'en på mobilen også - så den hellerikke bruger strøm !

Der ER vist en mulighed for at se, hvor meget strøn, der HAR VÆRET brugt af de forskellige ​installerede app's, men jeg har ikke lige genfundet den facilitet endnu, men jeg mener jeg har set det tidligere !

Men det var det, hvad man skal bruge WiFi til ... en nemmere måde at ​betjene robotten på :-)

Mvh
KSor, Århus V
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis