Gulv vandlås er blevet spist

Hej
Ved min mor begyndte det at lugte af kloak i kælderen engang imellem. Så havde jeg den ene vandlås oppe, som i kan se på billederne, er vandlåsen og midten af gulvafløbet væk.
Hvad skal jeg gøre, kan der bare indsættes en ny form for vandlås, eller er tvunget til og skal have hugget op og skiftet det hele.
Hvis jeg kan indsætte en ny vandlås, hvilken passer  https://www.vvs-eksperten.dk/aflob-kloak/gulvaflob/vandlas-til-gulvaflob ​Den gamle ​mål Ø ved pakningen 131 mm. højde 80 mm

J.A.
Det løser vi....
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wow, første gæt må være rotter. Har dog aldrig hørt at de gnasker plastik.
Hvis det er sandt skal der under alle omstændigheder først en skadedyrsbekæmper på(siger loven). 
Afhængig af hvad han siger kan han måske bidrage med gode råd om løsningen af problem 2(Hvad der skal monteres, og hvordan)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det lugter ikke af rotter. Det ligne jo heller ikke bid, men hvad skulle det ellers være.

J.A.
Det løser vi....
Det kunne også være noget vand som tærer det op. Det kan være kondensafløb fra gasfyr, som kræver noget speciel afløbs system. 
Er der bundafløb  i afløbs skålen eller løber vandet ud af siden på den. 
Jeg synes ikke der er noget i dit link som kommer op på de 131 mm 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er i vaskerummet. Det er kun med 50 mm side afløb, vaskemaskinen løber til vasken, vasken løber direkte i kloakledningen, så der er ikke andet end et gulvafløb, som ikke bliver brugt ret meget. Det hele blev lavet for 12-15 år siden, på forsikrings regning (den gamle ledning var i beton og faldet sammen) det blev ​lavet af autoriseret kloak mester.
Så selve skålen er jo ikke gammel, det er også derfor det undre mig jeg ikke umiddelbart kan finde en indsats på det mål Jeg tjekkede også andre sider end vvs eksperten, uden held

J.A.
Det løser vi....
100 % rotter man kan jo lige frem se gnave spor i plasticen.... og jeg har set det før, du skal have fat i forsikringen... da skålen skal skiftes og så vil jeg anbefale at i får fat i en kloak mestser der kan sætte en rotte spærre op (lavet i metal) på et strategisk korrekt sted.
Annonce
J.A.F. skrev den 31-05-2024 21:47:53

Det lugter ikke af rotter. Det ligne jo heller ikke bid, men hvad skulle det ellers være.

Lugter rotter(der ikke er døde)?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja det ligner den er gnavet i stykker. Sikkert fordi den har været løbet tør for vand.
Hele skålen skal skiftes, så man kunne sætte en rustfri når nu man er i gang.

Bare kald mig BBB 
JohnLarsen skrev den 01-06-2024 08:37:30

J.A.F. skrev den 31-05-2024 21:47:53

Lugter rotter(der ikke er døde)?

Ja det har en skarp lugt, man kalder en mellemting mellem svinestald og kloak, man er ikke tvivl siger skadedyrbekæmper vi har haft på arbejdet nogle gange.

J.A.
Det løser vi....
Nu har jeg sendt besked om evt. rotter på kommunes hjemmeside. så ser jeg hvad de siger inden jeg gør mere.

J.A.
Det løser vi....
Der er reelt ingen grund til at informere kommunen. Du har jo ikke et rotteproblem.
Rotterne er i kloakken og det er som sådan ikke noget direkte problem.
Du har konstateret at afløbet er defekt, så det skal bare laves.

Sørg for at risten ligger på afløbetså rotterne ikke kommer ind i kælderen.

Bare kald mig BBB 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis