Reparere rude i campingvogn?

Hej

jeg har en campingvogn jeg bruger til festival og som jeg er ret glad for. Desværre har jeg nu opdaget, at der er gået en rude (yderste). Jeg kan google mig frem til, at man kan købe en ny men jeg er nok ikke helt indstillet på at bruge det beløb (flere tusinde). Findes der et "kit" man kan købe og som gør det muligt at reparere ruden? Så vidt jeg kan se er de fleste af stykkerne der stadigvæk.

Christian
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må kigge de forkerte steder, hvis "glasset" alene koster flere tusinde. Hvilket materiale er det? Evt. også et billede.

At klinke de gamle stykker sammen er næppe løsningen.

Prøv at høre hvad en glarmester skal have for at skære et stykke 4-5 mm glas i den rigtige facon.
Eller overvej selv at skære et stykke akryl(der desværre med tiden bliver mindre transparent).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg ville vælge polycarbonat fremfor akryl, da det er stærke og lettere at arbejde i. Man skal dog lige være sikker på at det er VU-behandlet.
Tak for de mange svar. Jeg har for en god ordens skyld vedhæftet et billede. 

Jeg er i tvivl om det præcise materiale udover det er en eller anden form for plastik.

/Christian 
Annonce
Find et tyndt stykke plexiglas, og lim det fast uden på ruden med klar silikone..
Eller noget klart selvklæbende folie, ville også være en mulighed..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 29-05-2024 14:00:28

Find et tyndt stykke plexiglas, og lim det fast uden på ruden med klar silikone..
Eller noget klart selvklæbende folie, ville også være en mulighed..

Eller lim det fast på indersiden, eller begge sider, hvor det bliver mindre udsat for vejrlig.

En hastighed på 80 km/t svarer til en vindhastighed på godt 22 m/s, altså en god kraftig storm. Det skal altså være noget ret effektivt lim, der skal anvendes og du skal være sikker på, at det binder optimalt, så ikke vinduet blæser ud, når du kører. Jeg ville købe en ny rude.

efry skrev den 29-05-2024 17:33:08

En hastighed på 80 km/t svarer til en vindhastighed på godt 22 m/s, altså en god kraftig storm. Det skal altså være noget ret effektivt lim, der skal anvendes og du skal være sikker på, at det binder optimalt, så ikke vinduet blæser ud, når du kører. Jeg ville købe en ny rude.

Så kunne selvklæbende folie jo være en mulighed, hvis man er nervøs for at en limet plexiglas plade ryger af.

Vi prøver igen, i morgen --
efry skrev den 29-05-2024 17:33:08

Jo, men vinden er jo ikke på tværs af det store areal.
Og klistermærker hænger da meget godt fast.
På fly, også jet, anvendes i øvrigt ofte en variant af gaffer tape.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis