Hejsa!
Jeg er ikke elektriker! Så er det på plads :-)
Ude i vores skur har vi en afbryder til strømmen i skur og tidligere carport, den var der da vi flyttede ind.
Vi har siden lavet carport om til orangeri og smidt en oppustelig spa derud.
Det resulterede i en skjult elektrisk brand indenfor, da man bare havde kørt strøm ud fra et badeværelse >.<
Så det fik jeg lavet om, så vi nu har en sikring for sig selv til det udvendige, altså noget lys, skur og orangeri.
Men de sidste par dage har strømmen gået og kommet igen ude i skuret mm.
Så jeg var ude og kigge og troede det var stikket ved min spa. Men intet kunne jeg finde.
Da jeg så havde slukket og tændt nogle gange via afbryderen, så kom der til sidst ingen strøm.
Så jeg pillede afbryderen fra hinanden og fandt ud af den var brændt sammen!
Det jeg så gerne vil have hjælp til er, at forstå hvorfor det er sket, for at finde ud af hvad og om noget skal laves om derude.
Jeg tænker det sker grundet belastning fra vores spa, den bruger ca 1800kwh når den slår varme legemet til.
Hvis jeg læser afbryderen korrekt, så kan den tage op til 10 a, altså omkring 2400kwh.
Men! Synes også at have læst det ikke er vedvarende, så altså ikke til en spa der kan kræve højt forbrug i flere timer.
Kan det være problemet? At spa kræver for meget for længe?
Eller kan det være noget så simpelt at ledningen ikke sad ordentligt i afbryderen?
Mvh.
René.