EL hjælp -Korrespondance med stikkontakter

Hej hej, ny bruger, gammel fora bruger.

Jeg står og skal bruge hjælp med korrespondance og 2 stikkontakter.

Der er trukket kabler og jeg havde inden da også samlet det på gulvet og tjekket at det virkede, men grundet andre ting, kom jeg fra det og står nu med et mindre problem, nemlig at samle det korrekt i rummet hvor det skal være.

Jeg har vedhæftet billeder, som viser hvordan kabler er trukket og komponenter i de andre billeder. 1 billede viser ​oversigt, billede 2 ​komponenter hvor strøm kommer til, billede 3 anden afbryder ​og stikkontakt.

Er der ikke en venlig sjæl som kan tegne, gerne på billederne, som viser tydeligt for en ikke fagmand, hvordan det samles korrekt. Og meget gerne stregtegning på et af billederne, på forhånd mange tak og god dag til Jer, trods regnen.
Hej hej, ny bruger, gammel fora bruger. Jeg står... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den jeg har skitseret er korrespondance B 
Men princippet er det samme Når der skal være stikkontakt begge steder så skal der bruges 5 leder kabel. ​

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Selvfølgelig kan det fungere med den nuværende kabling og kun en afbryder.

Fase, nul og jord tilsluttes første stikkontakt og føres med det bestående kabel over til den anden stikkontakt. Ledningerne forbindes i klemmerne med (næsten) samme farve.  Blå til blå, brun til rød og gul/grøn til grøn.

Fra en af stikkontakterne (valgfri) føres fase (brun) med en stump ledning til pil ind på afbryder.  Kabel op til lampested forbindes med brun på en af de to pil ud, den blå på nul i stikkontakt og jord til jord.
Tak for svar, det må jeg vidst glemme så, kan sagtens samle B korrespondance men det halter ved stikkontakterne.

Fint, at der er nævnt med 5 leder kabel og N og M1, men da det går direkte til en led driver, kun brun og blå, kan jeg desværre ikke forstå det, mener nu ellers jeg fatter ting nogenlunde 8-)

Ærgerligt... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis