Skur/isolering

Jeg har bygget et skur på 10m2 med fladt tag med lidt fald. Jeg bruger skuret til lidt hobby en gang imellem. 
Der er dampspærre på vægge, gulv og loft. Jeg har konstateret at isolering af loft er våd og derfor har jeg taget isolering ned, tænker at der var for tyk lag isolering og uden udluftning. skuret er 2,5mx4m. Med hensyn til udluftning har jeg nu boret 30mm lufthuller, 1 hul foran og bagved skuret for hver fag (bredde 60cm). og så tænker jeg at isolere med 50mm glasuld. Men er det sundeste helt at lade være med isolering og dampspærre? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis skuret ikke er opvarmet, er dampspærre en dårlig ide.
Der kan samle sig fugt på den forkerte side af dampspærren fordi luftens fugtighed fortættes.

Men ellers er ventilation vejen frem.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak Henrik, det er det jeg tænker, om jeg helt skal lade være med isolering og dampspærre, gælder det mon også vægge og gulv? 
Du kan sagtens have isolering, du skal blot undlade dampspærren.
Og ellers skal du bygge efter samme principper som var det et hus. Dvs. ventileret beklædning og tag, herefter isolering.

Hvilket tah har du lagt? Der er jo også kondens hensyn hvis det er plast eller metaltag.

Elektronikteknikeren
Tak ... Det er Tagpap som er lagt/brændt på krydsfinerplader, der er lagt tømmer 50x100mm og hver fag er 60cm.
I den kolde tid er jeg meget lidt i skuret, nogle gange opvarmer jeg skuret, men det er sjældent. Måske bør jeg slet ikke have dampspærre i tagkonstruktionen. For hvis der er frost i rummet og solen skyder på taget så bliver der vel en omvendt kondens?
Ingen dampspærre når skuret kun er lejlighedsvist opvarmet, ​men lav noget ventilation, mellem taget og isoleringen.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Nemlig 

Elektronikteknikeren
Synes der er pæn meget varm i tagkonstuktion ... tænker at lade være med at isolere ... damspærren er fjernet ... som det ses på foto så har jeg lavet et ventilationshul for hver fag i begge ender, som skal dækkes til med åben rustfri trådnet. Hver fag har en længde af 2,5m. Måske skal jeg engang isolere med 50mm roockwool, men tænker det begrænser luftskifte(ventilation)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis