Unidrain. Problem, med 2 vandlåse !

Har fået installeret unidrain linjeafløb med vandlås i udløbshuset, men når vandlås sættes i, kan vandet ikke løbe ud.
Vi har fået at vide af andre vvs´ ere at det er fordi den gamle vandlås stadig sidder nede under gulvet, så når der er to vandlåse opstår vacuum, og derfor løber vandet ikke ud. Firmaet foreslår at bore hulker i unidrain vandlåsen, men så er vi jo lige vidt,for så løber snavs og hår jo bare ned til den vandlås vi IKKE kan rense og vi gider jo ikke have en fast udgift til kloakmester der skal komme og rense.
Er det ulovligt udført eller bare upraktisk?
Hvad synes l?

Jeg mener at de må brække gulv op og fjerne den gamle vandlås under brusenichen så unidrain vandlåsen virker eller de dropper unidrain og laver en tradtionel rist med kuvertald.
Har fået installeret unidrain linjeafløb med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Big Bam Boo skrev den 24-05-2024 05:24:47

Det er grundlæggende ulovligt udført, da der skal være rensemulighed af en vandlås.
Så hvis den gamle vandlås ikke længere har rensemulighed, burde den have været fjernet.
Nu kan der jo opstå en vis diskussion om hvor fejlen ligger, da det kan afhænge af hvad der er aftalt ifm med opgaven.
Hvem har monteret hvad, er de autoriseret, hvad lød opgaven på?

Big Bam Boo skrev den 24-05-2024 17:02:36

Det lyder som det rene vilde vesten. Måske er der en vandlås i væggen. Vi efterlader en vandlås i gulvet som så umuligt kan renses. Det lyder ikke som seriøst vvs arbejde.
Men så igen, hvad har projektet gået ud på. Hvis de “bare” skulle montere unidrain, så er det jo det de har gjort.
Hvis ikke projektet har inkluderet at der skulle hugges op i gulvet og laves ny kloak, så bliver det jo heller ikke gjort.

Pointen er jo at jeg ikke er vvs uddannet. Så jeg har jo ingen viden om at unidrain vandlås + gammell p lås ikke dur sammen. Så skulle vvs er jo have vejledt om det. Eller stoppet arbejdet efter det gamle gulv var fjernet og hørt os om vi mod merpris ville have fjernet p-lås eller gå ,med den oprindelige løsning.

bredker skrev den 24-05-2024 16:47:59

Amatørdino skrev den 24-05-2024 16:24:01

bredker skrev den 24-05-2024 05:20:36

det er ikke lovligt , du må aldrig lede vand fra en vandlås gemmem en anden
det er sikkert en p-vandlås hvis den sider så dybt
den vil du ikke få probler med

Tænker du mener at den får jeg problemer med?

ja hvis der er en vandlås i gulvet

er der en gammel p-lås kan du nemt kontrolere det , hvis du skubber en slange elig ned , bliver den våd efter max et par meter og det ikke lugter fra afløbet er der nok en vandlås
så undlader du bare at montere låsen i den nye , og bruger den som alm afløbsskål , så er det iorden
Ja men er det nemt at rense en p-lås med en slange? Jeg kender det ikke. Skubber man så ikke bare snavset videre indtil det en dag stopper? Suger man hår og snavs op?
er de gamle rør pvc

Der bliver da monteret mange unidrain på p vandlåse og sådan en stopper ikke pga hår.
johnm skrev den 25-05-2024 11:52:05

Der bliver da monteret mange unidrain på p vandlåse og sådan en stopper ikke pga hår.

ja , der skal ret meget til før de stopper , ellers er de ret nemme at rense med en slange

vi montere efterhånden mange af den i stedet for alm gulvafløb med vandlås

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis