Big Bam Boo skrev den 24-05-2024 05:24:47
Det er grundlæggende ulovligt udført, da der skal være rensemulighed af en vandlås.
Så hvis den gamle vandlås ikke længere har rensemulighed, burde den have været fjernet.
Nu kan der jo opstå en vis diskussion om hvor fejlen ligger, da det kan afhænge af hvad der er aftalt ifm med opgaven.
Hvem har monteret hvad, er de autoriseret, hvad lød opgaven på?
Tak for hurtigt svar. Min kone har sagt ved opstarts møde at hun ikke ville have unidrain medmindre hun selv kunne komme til at rense den for hår (hun har langt hår). Indtil nu har hun 1 gang om måneden løftet en rist midt i brusenichen og stukket armen ned og fjernet hår fra vandlåsen (nok p lås). Bygget af Lind og Risør efter reglement.
Så unidrains medfølgende vandlås kan renses, den kan bare ikke bruges. Så nu er der så kun adgang for at spule p låsen nedenunder med en eller anden slange eller fjeder gennem et lille hul i siden af linjeafløbet og langt ned under gulvet - og det er ikke vores opfattelse af at kunden selv skal kunne rense sin vandlås. Det lyder som en opgave for kloakmester. Og en fast udgift.
De er autoriserede. Jeg vil ikke nævne firmaets navn, da de endnu ikke har nægtet at udbedre det, men de forsøger (i mine øjne) at lave cowboy tricks med at bore huller i Unidrain vandlåsen.
Vores overløbshuller i håndvasken virkede heller ikke så nu har de fjernet vandlåsen under vasken og det synes jeg heller ikke er trygt - for hvor løber hår og snavs nu hen?
Teorien var at der nok sidder en vandlås gemt i væggen som hæmmede afløb via overløbshullerne.
Men igen: vandlåse er vel til for at bruger ikke skal ringe til professionelle når noget stopper?
PS : Toilettet som lige er installeret, siver nu på 5. Uge og bidet’et vipper og fugen sprækker - så det ligner et mønster…..