Solcelleanlæg med generator backup

Hej
Jeg overvejer for sjov (og fordi russerne kommer  ) at have et nødstrømsanlæg.
I mine øjne vil en 3-faset solcelle inverter med 6 kW paneler, og ca 6 kWh batteri være optimalt. 
Det der gør det lidt specielt er at jeg godt kunne tænke mig at kunne oplade fra en generator, hvis elnettet er væk.
Jeg forestiller mig at det virker sådan at hvis batterierne når fx. 20%, så sender inverteren et ATS signal, der starter generatoren. Dog selvfølgelig kun hvis der ikke er en netforbindelse.
Det jeg har brug for hjælp til er:
Hvordan finder man invertere der har den funktionalitet ?
Jeg har fundet denne: https://mikma.dk/shop/invertere-og-batterier/solplanet-10-kw-hybrid-inverter-3-faset/
Den har mulighed for at funktionen bliver tilføjet i fremtiden.
>GEN (Dieselgeneratorfunktionen er ikke udgivet i øjeblikket) 
Jeg kan godt finde generatorer, der kan acceptere et tænd signal, men ikke invertere der kan sende et.

Jeg er software udvikler, og jeg kan godt se de fleste invertere kan kommunikere på forskellige protokoller. Derfor kunne det nok løses med en pi/ardiuno/esp32, og en ATS. Men jeg kunne godt tænke mig det var lidt mere færdigt. Findes det ?
(Jeg ved godt at det nok ikke er rentabelt, men jeg vil gerne vide om det er muligt)
Vh Swayde
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne godt tænke mig at lave noget lignende.
Du kan overveje at klare det via et smart relæ i stedet for på inverteren. 

Man kan købe nogle modul opbyggede smart relæer der kan kommunikere via wifi, ink. informationer på de enkelte sikrings grupper.

Men det er smag og behag - nogen elsker de myriader af IoT crap der bliver sendt rundt. Finder det åndsvagt at producenter laver deres eget IoT kontrol applikationer, der så integrerer ind i Google Home der så integrerer ind i Smart Life der så integrerer ind i Vimeo der så integrerer ind i.....
Jeg er ved at være 80% i planlægningen.