Jeg skal lave et skur til cykler, træpiller, haveredskaber og andet fyld. Skuret skal være 3,5m x 8,3m og opdeles i 4 “rum”, se grov skitse, hvoraf et isoleres (til det, der ikke tåler frost). Den isolerede del laves med 150mm isolering og en elradiator til frostsikring.
Skuret laves med fladt (3%) tagpap, ensidig hældning, klink el listebeklædning og med flisegulv (med fugt spærre under det frostfri). Skuret står 50 cm fra skel, så højden er vigtig.
planen var at sætte stolper (95x95) ved de røde mærker, lægge en rem herover i (45x95) og bruge 145x45 som spær pr 35 cm (cc mål). Alternativet er 50 cm, for at det passer med de 3.5m.
Jeg er dog i tvivl om tabellen. Kan jeg læse den som, at hvis 45x145 med 40 cm kan spænde 4.92m og ved 60 cm kan spænde 4.04m, så kan 45x145 spænde ~4.50 ved 50 cm mellem spær?
For i så fald vil jeg hellere ændre planens dimensioner og stolpesætning med en bærende stolpevæg midt i skuret, end gå med nuværende opdeling.
Det eneste, der er fast, er at cykler skal længst til højre (tættes indgang fra gaden) og at træpillerne gerne skal være tættest på bryggers (som er mod højre også) og matche europallemål (som ligger fast på fliserne med fugtspærre over dem, men pga terræn kan paller ikke køres direkte ind - de bæres ind, så europalle mål er stramme). Syd er iøvrigt mod venstre.