Placering af kloak til skur/regnvand

Jeg er ved at finde placering af afløb til regnvand fra skur med “fladt” tag (cirka 10 cm fald på 3,2meter).

Skuret måler 3x5meter. Og derudover regner jeg med cirka 10cm udhæng.

Mit spørgsmål er hvor sætter jeg tagnedløbet eller hvilke muligheder har jeg? Altså i forhold til skurets areal på 3x5 meter (hvor der er fald på de 3/3,2 meter)?

Jeg spørger fordi kloakmesteren gerne skal have afsat kloak inden skuret er bygget :-)

Jeg hører gerne jeres input :-)
På forhånd tak for hjælpen.

Vh. Morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vel ensidigt fald på dit kommende tag. Du får vel en tagrende på ca. 5 m længde. Du bestemmer helt selv hvor du vil have nedløbet. Ved den “korte” tagrende er det helt ligegyldigt hvor nedløbet kommer. Så hvis du liger tager hensyn til kommende døre og vinduer.

Søren O
Hej Søren,

Men skal man ikke placere en tagbrønd i taget eller hvad gør man så det bliver udført pænest?

Vh. Morten
Har du tagrende, eller laver du taget så det har fald mod ​et afløb der sidder i taget?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 21-05-2024 16:57:42

Har du tagrende, eller laver du taget så det har fald mod et afløb der sidder i taget?

Hej Je_ns,

Det er jeg på nuværende tidspunkt i tvivl om hvad der er pænest at gøre…

Det er derfor jeg søger råd her :-)

Vh. Morten
Hvis det bliver et tagpaptag er mulighederne mange. Du må tage en snak med din tagdækker, men et nedløbsrør i nærheden af midten vil så være optimal.

Søren O
Annonce
Tænker når det nu er tagpap, så få ​du den pæneste løsning, med afløbet ca. midt på tagfladen, så taget har fald fra alle sider ind mod afløbet.
Er det upraktisk at afløbet sidder midt på tagfladen, kan du sagtens rykke det 1 meter, bare ​fladet laves der efter.

Vi prøver igen, i morgen --
Så skal kloak ende midt på den side hvor du påregner faldet skal gå til. Det skal placeres uden for sokkel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis