Overdækket terrasse

Jeg skal bygge en overdækket terrasse og er blevet inspireret af Willab Garden. Den skal være 4x5 meter. Remmen i 47x200 og tag spær i 47x150. Jeg vil gerne ha lidt højde på og skal derfor ha den over tagrenden på huset. Dels fordi det ellers bliver for lavt og fordi der er en terrassedør. Kan jeg gøre det på andre måde end at lave stolper til at understøtte remmen ind mod huset. Altså den bærende rem vil ikke blive skruet direkte på huset. Men løftes over tagrenden. Ved ikke om jeg forklare det godt nok.

Mvh
Lars
Jeg skal bygge en overdækket terrasse og er blevet... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
 Jeg ville nok tage sternbræt ned, og så koble terrasse spær direkte på husets spær. Stern er højst sandsynlig ikke stærk nok i sig selv til at holde det, men kan naturligvis fastgøres så den kan holde. 
Ellers kan sternbræt monteres igen på en måde imellem terrasse spær. 
Husets spær afstand er sikkert omkring 1 m. så hvis man også regner med den afstand så siger tabellen for let tag 45x 195 ved afstand på 3,72 m Men tæller du husets udhæng eller laver lidt udhæng på terrasse så er det 45 x 170 ved afstand 3,23 m. 
Remmen kan være i same dimension afhængig af afstand imellem understøtninger. 
Den løsning vil give risiko for enkelte dage med vand på terrasse hvis tagnedløb løber over. Men måske sidder i ikke der samtidig med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også