Tilslutning kogeplade med sug

Hej, jeg har tilsluttet mit kogeplade med sug, koge pladen virker, men sug kan ikke starte er der noget jeg har gjort forkert se venligst på billeder 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har sat de grå og de blå i samme klemme. Du har lavet en kortslutning. Der er nok sprunget en sikring. Jeg gætter på, at du har den type man skal skrue ud og skifte.

Du skal bruge en ekstra Wago klemme og have de blå og grå på hver sin.
Hej, selve kogepladen virker som den skal, det er sug der ikke vil starte 
Som GodeVen skriver, så har din kortslutning i wago klemmen sprunget sikringen til én fase.

Der ud over ser det ud til at du har brugt det forkerte tilslutningsdiagram. Der sidder 2 lus på billedet, hvilket svarer til tilslutning til én fase. Du skal bruge diagrammet øverst til venstre til 3 faser.
Det er rigtigt, jeg var blændet af den første fejl. Det er den samme kortslutning, der er lavet to steder.

Lusen mellen 1 og to skal fjernes, og den grå skal op i 1

Heldigvis er nullen det rigtige sted, ellers var komfuret nok brændt af. Og garantien havde ikke dækket, da man ikke selv må tilslutte 3 fasede installationer.
Du får ikke plads til 5 stk. af de viste samlemuffer i dåsen. Skift dem ud med 2 polede Wago muffer eller almindelige samlemuffter, som du har brugt til de gulgrønne ledninger. Så skift klemmerne ud og brug en til hver ledning i tilgangen.

fase
Annonce
Hej øverste til venstre er er afprøvet, der tænder kogepladen slet ikke, men jeg prøvede  lige igen, igen virker det ikke se billeder 

Hvis du ikke har noget at måle med, så er du nødt til at følge kablet tilbage mod el-tavlen.
Vis evt. et billede at hvordan det er tilsluttet i tavlen.
Hej jeg har noget at måle med, hvordan skal der måles :)?
Jeg har det her ​
Du skal måle spænding (Volt) mellem nul (den blå) og grå, brun og sort. Der skal spændingen være ca. 230V. For at være helt sikker, måler du mellem faserne, hvor spændingen skal være omkring 390V.

fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis