Hey alle 😊
Jeg er igang med at lave en overdækket terrasse.
Den bliver totalt 9,0 x 4,0 meter inkl udhæng, som bliver 40-50 cm til alle sider.
bygningen bliver åben på 1 side og lukket på de tre andre.
På den åbne side bliver der 3 stolper med 4 meters mellemrum til at bære remmen.
På den lukkede langside bliver der 5 stolper til at bære remmen.
På de to korte sider, bliver der 3,5 meter mellem stolperne.
Oprindeligt, ville jeg lade remmen bære udhænget, og så ville jeg justere taghældningen/faldet i højden på remmene hhv fortil og bagtil. (Fald skal være ensidigt på 1/40 bagtil over de 4 meter, da det er her min kloak er)
Spærrene laves i 220x45mm.
Remmen fortil bliver 200x115 med 115x115 stolper til at bære. Alt i limtræ.
Nu er jeg dog blevet inspireret til en anden konstruktion i forhold til udhæng og fald på konstruktionen.
Jeg vil gerne have en rem “som er synlig hele vejen rundt, og hvor man ikke kan se taghældningen i hverken udhæng eller på remmen..
Kan I fortælle mig hvordan de har lavet fald i tagkonstruktionen på de vedhæftede billeder? For mig ser det ikke ud til at det er i hverken rem eller i udskæring i spærrene? Jeg vil gerne have udhænget har samme højde hele vejen rundt, som på eksemplerne.
Derudover, hvordan laver de de “falske” spær i siderne til at bære udhænget på siderne? (kun på bygningen på de 2 af billederne)
Håber det giver mening - på forhånd tak 🙏
Hey alle 😊 Jeg er igang med at lave en...
Vis hele indlægget