Utæt tag?

Hej med jer!
Går med boligkøbsdrømme og har fundet et hus jeg rigtigt godt kan lide. Der er lige det men at under besøg på loftet synes jeg at det ser noget bekymrende ud, omend jeg har meget uvidende øjne hvad det angår.
Håber i kan sige om det ser helt galt ud?

Anmærkninger på taget på tilstandsrapport er følgende: 
 - Ved inddækninger i kip og grater er der mindre utætheder - der kunne ikke konstateres følgeskader eller nærliggende risiko for følgeskader ( GRÅ )
 - Metaltaget har enkelte buler og mosbegroninger mod syd - der kunne ikke konstateres følgeskader eller risiko for følgeskader. ( GRÅ )

Der er en note fra sælger om: "Ejendommen er født med fladt tag, som stadig ligger der med ekstra isolering ovenpå - har ikke kendskab til om det er selvbyg såvidt vides er det fra 1999"

Tilstandsrapporten nævner i oplysninger til ejerskifteforsikring om taget: "Sadeltag, ensidigt fald, tagkonstruktion af gitterspær eller saksespær. Tagkonstruktion af bjælkespær, taghældning mellem 0* og 1*, taghældning mellem 15* og 35*, tagbelægning af metalplade, skjulte tagrender, stålskorsten".

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et par bekendte har både sagt det ser helt forfærdeligt ud og nogle at det behøver nøevendigvis ikke være så slemt.

Det er ikke nemt :(..
Der er ikke noget der er nemt når man skal købe hus. Men tilstandsrapport beskriver det jo så det er det du må forholde dig til. 
Der ses mindre utætheder, men ingen risiko for følgeskader
Hvis ikke det regner ind så er den type utæthed en fordel de fleste dage om året. Det giver god udluftning i tagrummet. 
det eneste der kan ske er at der kan komme fygesne ind over isolering. Hvis det kun er 1 - 5 cm lag enkelte steder så tør det op og tørrer ud på får dage. Det er kun hvis du ser 10 - 20 cm driver at du helst skal tage det ned med f.eks. en spand. 
1 cm sne er ca. 1 mm nedbør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Det er et Decra tag, som er er i den dyre ende af ståtag og når de ar lagt rigtigt et tæt tag.
Når du kan se lys ved kip og grater, vil der jo kunne komme sne og slagregn ind, men spær og lægter ser jo særdeles fine ud, så det er nok ikke tilfældet at der er kommen det..
Hvor gammelt er taget ?

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar,
Taget er angivet til 1999,
Hvad er skridtet herfra? Skal man behandle træet i nærheden af lysindfaldet mod råd? Eller ligge stenene på anderledes for at mindske lysindfaldet?

Eller blot benytte/nyde den ekstra udluftning? 
Når det er 25 år gammelt, og spær og lægter stadig ser så fine ud vil jeg ikke bekymre mig, der er jo ikke direkte lysindfald, så træet tager på ingen måde skade.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er er ssv pga der har været et tætningsbånd som er forvitret, sker også ved inddækninger ved ovenlys.
Det er let at ordne og er en mindre ting især set i lyset af at træet ser absolut fint ud. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis