Knallert starter kun med snaps

Hey håber der nogle som ka hjælpe med hva fanden der galt for jeg er helt lost

Har fået min knallert til at starte ved at putte benzin direkte ind i indsugningen og alt derfra og ned virker og hele motoren virker også

Den har fået nyt
Benzin hane
Renset tank
Benzin slange
Vakuum slange
21 mm kaburator
VL 14 membran
Malossi mhr replica
Tændrør

Det har været et projekt i et stykke tid men forstår ikke helt hvorfor den kun starter når benzinen ryger direkte ind i indsugningen hvis det hele virker deroppe? Den ka sagtens holde sig igang hvis man holder den i live efter at den er blevet tændt og der kommer ogs benzin fra benzinhane og ud imens den er tændt??
Hey håber der nogle som ka hjælpe med hva fanden... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay det vil jeg prøve når jeg kommer hjem for skole og så opdatere
Altså er det meningen jeg ska ku føle et tryk komme fra indsugningen?
Jhb det nok rigtigt nok forstået den virker til at køre som den skal og ka give gas den kan så ikke holde tomgang men det plejede den heller ik at ku før den stoppede, holdte for indsugningen og trykke i kickstarter også men følte ik som sårn et tryk andet end noget lidt koldt luft ellers var det bare en brise ahaha
Når den er tændt efter at have givet den snaps i indsugningen så kommer der et tryk og min hånd bliver sårn set suget på
Hvis din indsugning mellem karburator og cylinder ikke er fuldstændig tæt, vil det give problemer.

Søren O
Annonce
Søren hvordan ville jeg kunne vide om det er helt tæt? Membran er installeret med 2 pakninger som anbefalt og skruer fast det virker sagtens til at være tæt. Studs osv hen til virker ogs i fin stand og har ik været pillet ved siden montering af den nye membran og karbu?
Hvis den kun kan starte med en snaps og ikke rigtigt kan holde sig i gang, er blandingsforholdet mellem luft og benzin forkert. Det lyder til at der er tjekket for utætheder. Det umiddelbare er dysningen af karburatoren, som tidligere nævnt.

Det kan også være at karburatoren er for stor i forhold til luftgennemstrømningen. Hvis det er tilfældet, kommer den ikke til at køre ordentligt. Det lyder meget stort med 21 mm til en knallert motor. Den skal nok være tunet til mindst 6-8 hk, før end den fungerer rimeligt. Med så stor en karburator, kommer den næppe til at kunne holde sig selv i tomgang.
Ja du skal kunne mærke at der suges, også ved et enkelt omgang på motoren.
Et minut, er ikke nok til at få motoren varm.
Hvis du mener du kan holde motoren i gang, så kør en tur på den, så den bliver varm, så skulle den gerne kunne starte uden "snaps".
Holder du hånden for hele tiden, når motoren kører, skal den gå i stå.
GodeVen skrev den 07-05-2024 15:35:17

Hvis den kun kan starte med en snaps og ikke rigtigt kan holde sig i gang, er blandingsforholdet mellem luft og benzin forkert. Det lyder til at der er tjekket for utætheder. Det umiddelbare er dysningen af karburatoren, som tidligere nævnt.

Det kan også være at karburatoren er for stor i forhold til luftgennemstrømningen. Hvis det er tilfældet, kommer den ikke til at køre ordentligt. Det lyder meget stort med 21 mm til en knallert motor. Den skal nok være tunet til mindst 6-8 hk, før end den fungerer rimeligt. Med så stor en karburator, kommer den næppe til at kunne holde sig selv i tomgang.

Altså til at starte med spurgte jeg en med rimelig meget styr på det hvor han sagde jeg skulle smide en 100 i til at starte med da det jo er ny cylinder for ikke at den sætter sig den har dog heller ik kunne holde tomgang på den gamle 17,5 jeg havde på som havde en 86 dyse i og den kunne heller ik starte med den på?

Jhb kan prøve at tage sædet på og køre en lille tur og så se om det hjælper

Den gik også i stå efter jeg holdte hånden på indsugningen enten begrund af den ikke holdte tomgang eller fordi jeg havde hånden for 🤷‍♂️
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis