Aluminium profiler til tagpap lagt forkert

Hej,
Jeg har haft et firma til at ligge tagpap på min nye tilbygning efter jeg har gjort det hele klart. Dagen efter lægger jeg mærke til at på en af gavl siderne er profilerne lagt omvendt altså i stedet for at de er oven på hinanden i retningen som taghældningen er de omvendt hvilket betyder at når det regner så kommer der vand ved profil samlingerne og ind til krydsfiner pladerne (hvertfald min teori). Det er jo selvfølgeligt ikke acceptabelt derfor har jeg bedt dem at komme og fixe det og de sagde de kommer men jeg skal være sikker nu hvordan de løser det.

Jeg tænker de skal skære de nuværende profiler væk, ligge nye profiler rigtigt og så et strimmel tagpap oven på men hvilken type tagpap ligger de nu ? Det der er lagt er 2 lag, underpap og top pap eller hvad det nu hedder. Kan de bare ligge et lag alm tagpap ovenpå profilen ? En anden ting, bruger man bitumen tube til nogle af samlingerne ved tagpap ?

/John

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du lige skulle vise et billede af aluminiumsprofilerne.
Hvis profilerne er samlet den forkerte vej kommer der vand ind under når vandet løber nedad.
Om det kan tætnes uden at vende dem er jeg ikke sikker på:-(
Naboen måtte pudse en gavl om da profilerne var vendt forkert.
Har set det før, i princippet kan samlingen limes tæt med butyl/silikone, men yes - det er en ommer. 
Sjovt en håndværker ikke er obs på dette. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis