Trailer med slør og dårlig(?) affjedring

Hejsa!

Jeg har brug for kloge menneskers holdninger til om en trailer kan synes med det slør og dårlig affjedring der er..

Min nabo vil skrotte sin 500kg Brenderup trailer fra 2001, fordi han har købt en ny.

Jeg har fået lov at få den, hvis jeg vil, på betingelse af at vi foretager ejerskifte, og dermed skal den synes.

Bund, hjulskift evt. lys skal laves og det kan jeg sagtens selv. Men…

Jeg har kigget nærmere under kassen og jeg er i tvivl om affjedring er for dårlig og den smule slør der er i lejerne er for meget.. De to poster er for dyre at lave på en relativ billig trailer.. Med Hjul, bund, syn og ejerskifte er vi allerede oppe i 2.000~ den skal heller ikke koste mere, da den skal bruges max 1-2 gange om året.

Jeg vurderer sløret til at være 1-2cm målt ved dækkets slidflade, på begge hjul (hvis det giver mening?).

Se billeder for list rust mm.. og video for affjedring. Det er resultatet af mine små 70kg der “hopper”.

Er det min tid og penge værd?

https://www.dropbox.com/scl/fi/ujgzyduv9e13cb4rsy6ul/Video-28-04-2024-10.38.05.mov?rlkey=tz82z2szhv1rko263by3v6d9h&dl=0

/GrønÆrt
Hejsa! Jeg har brug for kloge menneskers... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket at affjedringen er i orden? Hvis mellemrummene i “gummiaffjedringen” er fyldt med rust, bliver akslen “stiv”, og fjedrer ikke nok. Prøv at finde et målepunkt på svingarmen og op til ladbund (inde under traileren). Så få noget belastning på, evt. “en tung” person. Mål igen. Differencen skal være mere end nogle milimeter.

Søren O
Søren O skrev den 30-04-2024 16:46:16

Har du tjekket at affjedringen er i orden? Hvis mellemrummene i “gummiaffjedringen” er fyldt med rust, bliver akslen “stiv”, og fjedrer ikke nok. Prøv at finde et målepunkt på svingarmen og op til ladbund (inde under traileren). Så få noget belastning på, evt. “en tung” person. Mål igen. Differencen skal være mere end nogle milimeter.

Ja.. Altså det er dét jeg har forsøgt at vise med videoen jeg har linket.

Umiddelbart virker det gummi jeg kan røre ved ret hårdt.. Men det virker som om armen har noget affjedring.. Men aner ikke om det er nok.. Det er også formålet med mit opslag.
For at man kan lave et ejerskifte, skal man logge ind med ​Mitid, så kan man som sælger lave en kode til køber, men det kræver jo så at sælger står registreret som ejer.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 30-04-2024 19:48:43

For at man kan lave et ejerskifte, skal man logge ind med Mitid, så kan man som sælger lave en kode til køber, men det kræver jo så at sælger står registreret som ejer.

Ja klart.. Det er også derfor jeg har givet op på at kigge på DBA efter en brugt.. Traileren er heldigvis registreret hos min nabo.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis