Trailer med slør og dårlig(?) affjedring

Hejsa!

Jeg har brug for kloge menneskers holdninger til om en trailer kan synes med det slør og dårlig affjedring der er..

Min nabo vil skrotte sin 500kg Brenderup trailer fra 2001, fordi han har købt en ny.

Jeg har fået lov at få den, hvis jeg vil, på betingelse af at vi foretager ejerskifte, og dermed skal den synes.

Bund, hjulskift evt. lys skal laves og det kan jeg sagtens selv. Men…

Jeg har kigget nærmere under kassen og jeg er i tvivl om affjedring er for dårlig og den smule slør der er i lejerne er for meget.. De to poster er for dyre at lave på en relativ billig trailer.. Med Hjul, bund, syn og ejerskifte er vi allerede oppe i 2.000~ den skal heller ikke koste mere, da den skal bruges max 1-2 gange om året.

Jeg vurderer sløret til at være 1-2cm målt ved dækkets slidflade, på begge hjul (hvis det giver mening?).

Se billeder for list rust mm.. og video for affjedring. Det er resultatet af mine små 70kg der “hopper”.

Er det min tid og penge værd?

https://www.dropbox.com/scl/fi/ujgzyduv9e13cb4rsy6ul/Video-28-04-2024-10.38.05.mov?rlkey=tz82z2szhv1rko263by3v6d9h&dl=0

/GrønÆrt
Hejsa! Jeg har brug for kloge menneskers... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 29-04-2024 21:18:16

GrønÆrt skrev den 29-04-2024 18:56:06

johnm skrev den 29-04-2024 18:52:34

Det jo bare at skille det ad og se hvilken type det er, uanset type er det vel max 100 kr. pr. side.

Ja sandt… Håber jeg kan nøjes med nye lejer og ikke også har behov for nye nav…

Hvor dan lyder det når du har hævet hjulet og drejer rundt?

Det skal virkeligt være færdigt sådan et leje, hvis der er mærkbart sløre.
Prøv at få en til at rykke i hjulet, og se om der er andet der bevæger sig, såsom affjedringen.

Tjek også dækkene, de må ikke være møre med små revner,

Tak!

Kan se at der sidder to koniske lejer ved hvert hjul.. Kapslen var ikke til at få af, så den er sprættet op..

Hjulene skal skiftes, dækkene er gennemhullede..

Du skal lige tjekke at stelnummeret er til at læse, og at det passer med registrerings attesten, det tjekker de til syn.
Stelnummeret sidder normalt henne omkring trækket, på vangen.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 30-04-2024 09:23:02

Du skal lige tjekke at stelnummeret er til at læse, og at det passer med registrerings attesten, det tjekker de til syn.

Tak! :D skal man fysisk havde attesten med til syn? den findes nok ikke mere.. Vi vil lave ejerskifte i Motorstyrelsens app, efter syn.

GrønÆrt skrev den 30-04-2024 09:26:32

je_ns skrev den 30-04-2024 09:23:02

Tak! :D skal man fysisk havde attesten med til syn? den findes nok ikke mere.. Vi vil lave ejerskifte i Motorstyrelsens app, efter syn.

Nej det mener jeg ikke man skal, men skal den ikke bruges for at kunne omregistrere, den som står som ejer af traileren kan bestille en ny registrerings attest det koster 100 kr link

Men prøv lige at tjek nummerpladen, måske traileren har haft flere ejere og måske afmeldt, du kan tjekke her, hvor du også kan se ​stell nummeret, så kan du jo tjekke om det stemmer overens med det på traileren ​LINK​​​

Skal det være rigtigt skal man altid have registrerings attesten med, når man køre med en trailer, både på bil og trailer. (en kopi er ok)

Man kan lave ejerskifte uden papirerne i Motorstyrelsens app "ejerskifte" - det er ret smart. Fungerer også med bil, mc osv.. 
Annonce
GrønÆrt skrev den 30-04-2024 10:21:38

Man kan lave ejerskifte uden papirerne i Motorstyrelsens app "ejerskifte" - det er ret smart. Fungerer også med bil, mc osv.. 

Ja men man skal da ha en kode fra reg-attesten. Min trailer er fra 03 med den gamle reg-attest som ikke er i 2 ark hvordan omregistrer man den uden en kode?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ved ikke hvordan reglerne er i dag, men jeg er helt sikker på at man ikke kan omregistre en trailer uden at have papirerne eller på anden måde accept af ejeren. Ellers kunne man bare leje en trailer og få den omregistreret i ens eget navn.
Trailer på 500 kg og derunder, kan være noget værre rod, da der jo ikke er vægtafgift, og mange bare køre videre uden at omregistrere.

Tak for alle svar og hjælp - fedt forum der er her på LDS!

Hvis du er den retmæssige ejer af traileren fx, så kan du som ejer se mc/bil/trailer i App'en. Sælger opretter en kode som køber så indtaster.. Så det er selvfølgelig med accept fra ejer :P

https://motorst.dk/ejerskifteapp

Har også fået bekræftet at det også gælder trailer

Fik rettet slør op - med ødelagte nav-kapsler.. 😂 
Ok den var ny for mig da jeg for 2 år siden solgte min Polo skulle vi bruge en kode fra reg-attesten. Men der kan jo ske meget på 2år.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere