Vaskemaskine muligheder

Vil gerne installere vaskemaskine, som man kan se fra ikeas tegningsprogram, det er mere eller mindre hvordan jeg har fået køkkenet til at se ud, uden det hel stor ombygning, jeg har bevaret de gamle skabe, som jeg er glad for og fået installeret en opvaskmaskine gemt ind bag de originale låge.

Nu kunne vi godt tænke os en vaskemaskine, nu når vi får vores første baby til Juni, ville være rart at kunne vaske når som helst.

Mine ideer er: billedet som viser afløbsrøret er skabet til venstre fra hvor håndvasken er, de gamle skabe er ikke af moderne mål, men der findes en maskine fra Elektrolux som er en del mindre, 495 bred, 515 dyb og 670 høj. Det ville passe perfekt i skabet hvis ikke det var for afløbsrøret.

1. Kan man skifte røret, til noget som er fleksibelt? Og dermed måske ville gør plads for maskinen, og røret ville kunne presses lidt mere ind mod væggen (da den stjæler ca 130mm af skabets dybde)

Andet ide, jeg har længe overvejet at lave en custom peninsular, da vi stadig har noget bordplade til overs, hvor jeg tænkte at bruge et par skabe med skuffer (da vi mangler lidt skuffeplsds) samt et indbygget vaskemaskine, hvor min tanke er, at fører slangen og evt el kablet under gulvet, og koble det på under vasken hvor opvaskmaskinen er koblet på i forvejen.

Jeg spørger fordi som sagt, det er bare en ide, men jeg ved ikke om det ville kunne lade sig gøre ift. hælding for at føre vandet væk, osv.

Tips og forslag meget velkommen 🙏🏼

Spørge endelig hvis man er i tvivl om noget. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den der "custom penis"  kunne du lige så godt oversætte til køkken halvø, Wir sprechen jo ikke alle very good english  
Spøg til side.
Det må være under kaffemaskine du kunne tænke dig at få plads til vaskemaskine. 
Det problem du har med afløbet inde i skabet kan du kun rette hvis du kan komme til at tage den støbejerns muffe væk også. Men det kan du ikke hvis faldstamme er lige inden for pladen. 
Der er jo plads til højskab og køleskab, Kunne vaskemaskine være imellem køkken ​bord og køleskab. Altså indbygget der eller er der noget andet rum der. 
Ellers må du undvære den nederste del af højskabet, så kan vaskemaskine afløb køre bag køleskab.
​Vaskemaskine kan godt pumpe vandet i en slange under ​gulvet og over til vaskeskabet. Men der skal jo også vand og strøm derover. 





Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville nok overveje at skære op ind til faldstammen.
Jeg vil tro at der sidder en stump rør i grenrøret, så du kan sikkert fjerne den stump og så starte med pcv helt fra grenrøret. Det ville give muligheder for at skabe mere plads.
Alternativ kunne man(vvser) skifte grenrøret på faldstammen, hvilket måske kunne få flyttet rørene ned i soklen.
Men er det lejelejlighed skal du selvfølgelig have lov til det.
Ps: jeg vidste sgu heller ikke hvad en custom penis var:-)

Bare kald mig BBB 
Når du skal finde plads til vaskemaskinen, så husk at producenterne anbefaler at lågen skal stå åben når man ikke vasker tøj...  
Min står i vejen hele tiden, lige der hvor jeg opholder mig mest i køkkenet, lige ved håndvasken, hvor jeg vasker op, hakker grøntsager, laver mad. 
Se et billede i min tråd her : https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/247713/s/skal-vaskemaskinen-staa-aaben-eller
Sådan kan det går, når men er DIY køkkendesigner  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis