Fugning af sprækker i trægulv?

Vi har fået høvlet/slebet vores trægulve og i den forbindelse er der efterladt en del nye sprækker som ikke har været der før - se billeder. Er det muligt at fuge dem selv og er det bare at bruge noget akryl fugemasse eller bør man bruge noget særligt til dette?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Det må på det kraftigste anbefales ikke at gå på kompromis, når du køber fugemasse, selvom gulvfugemasse normalt er cirka tre gange dyrere end de mere almindelige akrylfugemasser. Spørg i byggemarkedet, så du får den rigtige gulvfugemasse. Hvis du ikke kan få hjælp i byggemarkedet, kan du spørge en producent af fugemasser til råds."

https://www.bolius.dk/fuger-i-traegulve-16664

https://www.bauhaus.dk/catalogsearch/result/?q=gulvfuge​​​
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Husk at brug et bagstop i bunden af fugen, ellers er der risiko for fugen slipper i siderne.
Der findes sikkert noget specielt til formålet, men et gammeldags kassettebånd kan også bruges, hvis det kan gå ned i rillerne.

Vi prøver igen, i morgen --
Er det fugerne mellem plankerne eller sporene fra borebillerne, du vil dække?

Hvis det er det første, kan du kigge på linket til Bolius. Eventuelt noget om skibsdæk, hvor fugning er almindeligt brugt. 

Oh, de eneste bagstops jeg har fundet er ret tygge, har du mulighed for at linke to noget der kunne passe til ovenstående sprækker?
Annonce
u1234 skrev den 02-04-2024 13:39:05

Oh, de eneste bagstops jeg har fundet er ret tygge, har du mulighed for at linke to noget der kunne passe til ovenstående sprækker?

Brug noget PE tape, findes fra 4mm i bredden--- LINK 

Vi prøver igen, i morgen --
De gamle er sikkert aldrig fuget, det er nok blot skidt, der har samlet sig med tiden.
Jeg har nu indkøbt følgende (se billeder). Jeg kunne ikke finde noget PE tape i Silvan men som kan ses fra billederne så er jeg i tvivl om jeg overhovedet kan få noget ned i de revner hvis jeg også skal kunne få noget af gulvfugen i. Eller er det noget jeg helt har misforstået?

Man kan også bruge gavebånd som bagstop, fugerne skal renses op og sidekanter skal slibes/fræses før en gulvfuge vil kunne binde, det kan ikke holde fast mod alt det gamle snask.

Tjek iøvrigt denne lidt gamle tråd ift en mulig fremgangsmåde (incl billeder), rådene gælder stadig og fugen fra Dana og Sika er det samme.

Det kan ende ned at se fantastisk ud men det er et hestearbejde.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det viste fugebagstop er for stort til opgaven.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis