Montering trådløs Zigbee uden på 230V

Jeg har i min stue 2 x LED skyde-lysdæmpere som styrer hver 4 LED spots.

Disse skal udskiftes til Philips Hue-spots og skal derfor have monteret 2 x Zigbee-batteri-tryk i de to rammer fra FUGA hvor lysdæmperne idag sidder (se billede).

Jeg skal derfor have ændret installationen så de 2 x 4 spots får konstant strøm og er i tvivl om jeg selv må udføre dette ? Og I givet fald hvordan det forbindes ? 😀
Jeg har i min stue 2 x LED skyde-lysdæmpere som... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se, er tændledningen den brune i den viste afbryder. Det er markeret med pilen. Prøv om der er konstant lys i lamperne, når du forbinder den brune fra afbryderen sammen med de brune i samlemuffen. Hvis det er tilfældet, har du fundet tændledningen.  I øverste billede kan du fjerne lusen mellem afbryder og stikkontakt. Den ene brune i afbryderen flytter du ned i det nu ledige hul i stikkontakten. Sort og grå i afbryderen samler du med en muffe. I krydsningsafbryderen samler du de grå i en muffe og de sorte i en muffe. Den sorte og grå i afbryderen på tegningen samler du også i en muffe.

fase
Du har ret i at den brune er tændledningen og alt virker som det skal efter at have fulgt dine forslag. Tusind tak for hjælpen igen 😃👍
Tak for tilbagemeldingen.

fase
Hej igen,

Jeg har brug for hjælp igen. Jeg har et rum med 3 LED-spots og en loftlampe med almindelig E27-fatning. De kan tændes samlet fra 2 afbrydere  (korrespondance) i rummet.

Jeg skal have monteret Hue-spots og Hue-pære istedet som tændes med et nyt Zigbee-batteritryk i begge afbrydere. De tre spots og loftlampen skal derfor have permanent strøm. Hvordan skal ledninger bag de to afbrydere samles for at opnå dette ? 😊

På begge billeder er øverste enhed afbryderen og nederste blot en sædvanlig stikkontakt.
Prøv at flytte den sorte ledning ned i klemmen med den brune ledning i afbryderen med kun en brun leder. Hvis der nu er konstant lys i lamperne, har du truffet den rigtige.
Når du fjerner afbryderne, forsyner du ledningerne med samlemuffer. De brune samles i en muffe.

fase
Annonce
Hej igen,

Tak for svar 😊

Bare for lige at være sikker, jeg flytter den sorte ledning på det øverste billede (afbryderen) ned til den brune  og ser om der er konstant lys.

Hvis dette er resultatet samler jeg de to brune på nederste billede (afbryderen) i en samlemuffe, men hvad med hvid og sort på nederste billede ? Og på øverste billede samles hvilke ?

Vh
Lars
Brun og sort i øverste bille samles i en muffe. Så skulle du gerne have konstant lys. Den grå afsluttes i en muffe.
De brune i nederste billede samles i en muffe. De to andre afsluttes i hver sin muffe.

fase
Perfekt, mange tak for hjælpen igen :-)
Jeg har et andet rum hvor jeg har 3 spots og en loftlampe - her skal jeg også have lavet permanent strøm. De tændes idag på en dobbelt afbryder (de tre spots for sig og lampen for sig). Afbryderen er øverst på billedet her (nederste er blot en stikkontakt).

Hvordan forbindes de 3 ledninger for at skabe permanent strøm så både spots og lampe lyser ? 😄

Vh
Lars 
Forbind de tre ledninger i afbryderen i en muffe. Så skulle der gerne være konstant lys i lamperne.

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis