Tilbygning fra 2020 med gulv der synker

Hej derude!

I mit hus er der en tilbygning fra 2020. Jeg overtog huset for et års tid siden, så jeg ved ikke nærmere om udførelsen af denne tilbygning.

Jeg har bemærket at gulvet i tilbygningen synker en smule, og der er en kant med revnede fuger imellem den gamle bygning og tilbygningen. Det var ingen kant da jeg flyttede ind.

Hvad kan jeg gøre med den 4 årige tilbygning? Er det noget der skal ske for min egen regning, forsikring eller virksomheden der lavede tilbygningen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fortæl lidt om overtagelsen, har du ejerskifteforsikring, hvad siger tilstandsrapporten, har du mulighed for kontakt med den tidligere ejer m.m.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har en ejerskifteforsikring hos Dansk Boligforsikring. Den billigste som sælgers mægler foreslog, da jeg ikke fandt noget bedre.

I tilstandsrapporten står således:

Der er revnede gulvklinker samt 
gulvklinker med begrænset 
vedhæftning til underlaget. 
Fuger er revnet og løse ved 
overgang til originalt hus..
- Omfanget er begrænset og vil 
formentligt ikke udvikle sig.

Der er en gulvklinke der har en overfladisk revne, og den revnet fuge var i et begrænset område på ca 20-30 cm. Mægler sagde dengang at sælgers børn havde tabt noget her. Jeg tænkte dengang at jeg bare ville udskifte den fuge, når jeg var færdig med nogen af de andre prioriterede projekter.

Hvis det på et år er tydeligt værre end beskrevet i rapporten vil jeg gå efter forsikringen. Måske med hjælp fra en byggesagkyndig.
Findes der tegninger, beskrivelser, byggetilladelse osv på tilbygningen? Jeg tænker især på fundament og det under gulv(herunder isolering nu du er i gang)?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svar. Jeg er overbevist om at de dokumenter eksisterer, så jeg vil prøve at ringe rundt og finde dem frem.
Din kommune har sikkert et bygningsarkiv, hvor du kan komme ind med MitID. Der findes alle disse dokumenter.

Hvis skaderne ikke er beskrevet i tilstandsrapporten, er det forsikringsselskabet der skal betale, hvis det skyldes en fejl i huset. Da det er kort tid siden du overtog huset, har det ingen betydning, at du tog den bilige forsikring.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis