Afretning og isolering omkring bundrem

Hej alle

Jeg skal lægge nyt gulv i dette rum, hvor der skal tryk fast isolering og svømmende trægulv øverst. Jeg har denne bund rem som vist på billedet som jeg ikke kan fjerne i det den støtter indervæggen. Hvad gør jeg i forhold til at lægge isolering? kan jeg lægge det ovenpå ved at skære isoleringen til? Er bange for kulde bruger hvis ikke isoleringen går helt ud til kanterne.

Radiatorrøret der ses på billedet fjernes.

Mange tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja få så meget isolering der er plads til, oven på bundremmen.

Vi prøver igen, i morgen --

Mange tak. Jeg bliver i tvivl om hvorvidt et afretning slag overhovedet er nødvendigt. Det drejer sig om relativt stort areal, så hvis jeg kunne undgå det ville det være godt. Hvad tænker I om dette i forhold til vedlagte billede? 

Det ser det ikke ud til, men man kan jo ikke se under vaterpas om der er knotter. Mindre huller har ingen betydning og små spidse knotter sikkert heller ikke. Du kunne tage en beton sten ( haveflise ) og så gå amok med den hen på overfladen. 
Men det største problem tænker jeg er at opnå den korrekte gulvhøjde med de standard tykkelser som isolering kan købes i. Jeg ved godt man kan supplere med lidt spånplade eller masonit. Men det giver jo ikke ret meget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-03-2024 11:28:53

Der skæres bare til så isolering støtter på bundrem. 

 Hej Erik 

Følger lige op her. Kan der være et problem i at “pakke” bundremmen ind? Den ligger ovenpå tagpap og der er nedlagt fugtspærre så jeg er ikke sååå bekymret for fugt. Men alligevel. Den ventileres jo ikke rigtigt når der lægges isolering ovenpå. Omvendt forhindrer det kuldebro. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis