Gitterspær

Hej
Vi står og skal have et nyt tag på vores hus fra 2005. Huset har pt betontagsten på og gitterspær (T2)som skulle være til tungt tag (0.55kn/m2). Planen er det nye tag skal være ædelengoberet tegl med huntonit undertag. Vægten pr m2 kommer jo meget tæt på max af hvad spærrerne er beregnet til. Hvor meget overdimensioneret er sådan et spær normalt? Bør jeg være bekymret for vægten?
Pft
Hej Vi står og skal have et nyt tag på vores hus... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil være oplagt at få leverandøren til at genberegne dine gitterspær, da de ligger inde med standard beregnings program. 
Samt alt andet lige også nok billigere end en given tilfældig Ingeniør.

Har du været " i flæsket" for Leverandøren/grossisten for ædelengoberet tegl vedr. om dine nuværende spær kan holde?
Ja jeg har spurgt dem. De siger at de formentlig kan holde. Men ‘formentlig kan jeg ikke rigtig brug til noget😂. Jeg prøver at tage fat i spær producenten igen på mandag, ellers er der også en mulighed med letvægtstegl, vi har fundet et par stykker som vi godt kan lide👍🏻
Enig i at "formentlig" ikke kan bruges til noget som helst.

For ca. 10 år siden havde jeg en lignende sag over/med Stark, her tilbød Stark og Tegl Leverandøren at genberegne mine gamle spær gratis, forudsat at jeg selvfølgelig købte tegl hos dem.
Jeg har lige forhørt mig ved Stark, da det også er der jeg køber taget. De siger at det ikke er noget de tilbyder længere, desværre.
Vi har besluttet at vi ligger letvægtstegl på, så er det ikke et problem, da de vejer mindre end vores nuværende betontag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis