Udskifte transformer til spots

Jeg skal have udskiftet min transformer til mine 12v spots på badeværelset.
Min nuværende transformer har jeg taget et billede af og tilføjet.

jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan købe en magen til. Har til gengæld fundet denne:
Ledvance Halotronic HTM transformer, 150W | 4050300581415 | LavprisEL.dk

nogen der kan fortælle om det kan fungere?
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der galt med den nuværende?

Den nye har cirka samme data som den gamle, så den kan bruges. Bemærk dog at der højest må være 2 meter ledning til spot. Den er ikke egnet til LED.
GodeVen skrev den 13-03-2024 14:23:01

Hvad er der galt med den nuværende?

Den nye har cirka samme data som den gamle, så den kan bruges. Bemærk dog at der højest må være 2 meter ledning til spot. Den er ikke egnet til LED.

 Den er mange år gammel og er begyndt at få lyset til at blinke. Der er 3 led pærer tilkoblet. Hvilken skal jeg så købe, hvis denne ikke er egnet til LED?

Problemet kan være at de gl. halogen omformere kræver et vist forbrug, inden de starter. 
Find dit forbrug på de 3 lamper og køb en led driver som matcher - typisk så lille som muligt, men selvfølgelig med min. 50% ekstra output som lyskilden, så den ikke er underdimensioneret ift. senere større pærer. 
Led driver​​​ 

 

Der er nok ikke noget galt med din gamle, den egner sig blot ikke til LED. Hvis du skifter en af pærerne tilbage til gammel type, stopper den sikkert med at blinke.

Du kan bruge den cdp linker til, men kun hvis den samlede effekt af alle pærerne ikke overstiger 30W.
Annonce
larsbj skrev den 13-03-2024 14:30:46

GodeVen skrev den 13-03-2024 14:23:01

Hvad er der galt med den nuværende?

Den nye har cirka samme data som den gamle, så den kan bruges. Bemærk dog at der højest må være 2 meter ledning til spot. Den er ikke egnet til LED.

 Den er mange år gammel og er begyndt at få lyset til at blinke. Der er 3 led pærer tilkoblet. Hvilken skal jeg så købe, hvis denne ikke er egnet til LED?

 Skal transformeren bruges til LED pærer? Hvis den skal det, skal du bruge en anden transformer, men så kræver det at få oplyst forbruget i Watt og spændingen i V.


fase
GodeVen skrev den 13-03-2024 15:08:59

Der er nok ikke noget galt med din gamle, den egner sig blot ikke til LED. Hvis du skifter en af pærerne tilbage til gammel type, stopper den sikkert med at blinke.

Du kan bruge den cdp linker til, men kun hvis den samlede effekt af alle pærerne ikke overstiger 30W.

 Jeg har ikke haft skiftet pærer i de 4 år jeg har boet her. Det er 3 *12v led pærer 2,8w. En elektriker har været her og sagt at det var transformeren der skulle skiftes, så forsøger bare at finde en der kan fungere uden det skal koste en formue 😊 

Det lyder meget som det samme problem vi havde. Det var dog bare med 230 volt spot hvor der sad dæmper på. Da vi overtog huset skiftede vi alle spots til LED, så begyndte flere at blinke, men bare 2 af dem stadig var den gamle model så virkede det fint. Vi fjernede dæmperen hvorefter problemet forsvandt. Jeg tror også på det er fordi du har fået en eller flere led pærer i og din omformer ikke kan tage led. 
S. Fabrin skrev den 13-03-2024 22:28:39

Når det nu drejer sig om LED pærer, kan du sikkert bruge denne:

Snappy LED Driver 12V - 30W 

 Der er bare kun én udgang til 12v. På den jeg har nu går der 3 ledninger ind parallelt fra spots.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis