Udskifte transformer til spots

Jeg skal have udskiftet min transformer til mine 12v spots på badeværelset.
Min nuværende transformer har jeg taget et billede af og tilføjet.

jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan købe en magen til. Har til gengæld fundet denne:
Ledvance Halotronic HTM transformer, 150W | 4050300581415 | LavprisEL.dk

nogen der kan fortælle om det kan fungere?
Jeg skal have udskiftet min transformer til mine... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
BTA Handyman skrev den 13-03-2024 22:29:15

Det lyder meget som det samme problem vi havde. Det var dog bare med 230 volt spot hvor der sad dæmper på. Da vi overtog huset skiftede vi alle spots til LED, så begyndte flere at blinke, men bare 2 af dem stadig var den gamle model så virkede det fint. Vi fjernede dæmperen hvorefter problemet forsvandt. Jeg tror også på det er fordi du har fået en eller flere led pærer i og din omformer ikke kan tage led. 

 Vi har hverken dæmper på eller skiftet pærer. Det har været LED i de 4 år vi har boet her uden problemer og helt sikkert også nogle år før det. Så det er bare fordi transformeren er ved at stå af.

Jeg har spots i mit badeværelse som har  indbygget omformer så satte jeg en lysdæmper på duede ikke lyset begyndte at blinkeså købte jeg en lysdæmper som var beregnet til led så var problemet løst

 

jacovit skrev den 14-03-2024 08:46:59

Jeg har spots i mit badeværelse som har  indbygget omformer så satte jeg en lysdæmper på duede ikke lyset begyndte at blinkeså købte jeg en lysdæmper som var beregnet til led så var problemet løst

 Jeg har ingen lysdæmper og har heller ikke skiftet pærer, så det er bare transformeren der er ved at stå af og skal finde en erstatning.


Jeg har købt denne, så må jeg se:
230V Kvalitets LED Driver 12V DC - Stabil 0-20W (detled.dk)
Tråden har været lidt omkring og informationerne er dryppet ind. Jeg prøver at samle det hele.

Databladet for den nyværende transformer/strømforsyning er her:
https://resources.tridonic.com/PDB/Ressource/Web_TR/Archive_PDF/Transformers_for_halogen_lamps/Electronic/DS_TE_S_1150_150VA_en.pdf

Der ser man, at den er til 50-100 watt, på trods af at den kaldes 150 VA.
Den er altså ikke egnet til at drive  3 x 2,8 watt. Det er heldigt at den har virket til 9 watt, da det er udenfor det definerede område.

En switch-mode strømforsyning som denne kræver et vist forbrug. Hvis forbruget er for lavt, vil den koble helt fra. Man vil altså få blinkende lamper. Der er altså intet der tyder på at strømforsyningen er ved at brænde af, da den virker som man må forvente. Da den er blevet brugt udenfor sit definerede område, er det et tilfælde, om den har blinket eller ej.

Der bør anskaffes en egnet strømforsyning. Da der skal bruges under 10 watt, er der igen grund til at købe en ny til 150 VA. Den 30W Snappy, der tidligere blev linket til, er et udmærket forslag.


GodeVen skrev den 14-03-2024 10:16:45

Tråden har været lidt omkring og informationerne er dryppet ind. Jeg prøver at samle det hele.

Databladet for den nyværende transformer/strømforsyning er her:
https://resources.tridonic.com/PDB/Ressource/Web_TR/Archive_PDF/Transformers_for_halogen_lamps/Electronic/DS_TE_S_1150_150VA_en.pdf

Der ser man, at den er til 50-100 watt, på trods af at den kaldes 150 VA.
Den er altså ikke egnet til at drive  3 x 2,8 watt. Det er heldigt at den har virket til 9 watt, da det er udenfor det definerede område.

En switch-mode strømforsyning som denne kræver et vist forbrug. Hvis forbruget er for lavt, vil den koble helt fra. Man vil altså få blinkende lamper. Der er altså intet der tyder på at strømforsyningen er ved at brænde af, da den virker som man må forvente. Da den er blevet brugt udenfor sit definerede område, er det et tilfælde, om den har blinket eller ej.

Der bør anskaffes en egnet strømforsyning. Da der skal bruges under 10 watt, er der igen grund til at købe en ny til 150 VA. Den 30W Snappy, der tidligere blev linket til, er et udmærket forslag.


 Tak for et brugbart svar :-)

Vil denne ikke ligeså vel kunne klare opgaven:
https://detled.dk/driver-stromforsyning/410-230v-kvalitets-led-driver-12v-dc-stabil-0-20w.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwwMqvBhCtARIsAIXsZpb3V7BG-MI0B2In9Z1o0zXbax3zl1t-Lqd6ps04DqeoxvbngMiZFvoaAi8aEALw_wcB

En vits , så meget vat i skuldrene og så lidt lys pæren

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis