Ude sensor slukker ikke

Heey , har fået sat to sensorer op til at styrer vores spots i vores udhæng , men så snart en af sensorene er aktiveret, slukker lysene ikke igen , har prøvet at indstille på siden af dem de sidste 3 dage uden held , jeg er ret sikkert på der er tale om denne sensor , som ligner den 100% udover på min er der ikke den sorte skrift , kan se det er en inde sensor og den understøtter glødepærer, kan det være derfor de ikke slukker ikke evt ? Har skrevet til elektrikkkeren som ikke har svaret :(

Kan jeg evt købe nogen andre sensorer selv , og montere dem istedet for ?

https://www.computersalg.dk/i/3622284/energy-mce19-1200w-ceiling-pir-motion-sensor-6m-range

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De sensorer er beregnet til inden dørs. Så de må ikke bruges udendørs. ( fabrikantens anvisning ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Man har tre indstillinger på lyssensorer inde eller  ude , daglys / mørke,   tid   , eller afstand har du ikke en brugermanual / monteringsanvisning prøv ved skumring skrue op for sol eller måne burde virke virker næsten som afbryder via pir/ bevægelsesføler må det være ,  brun fase , blå nul , rød tændledning  nul til lampe  samt rød pir er kontakt kan finde diagrammmer  på nettet  de andre to indstiller må man prøve sig frem start i den korte ende

 

Har haft den stående på sol , midt og måne , hurtig / lang lys tænding uden held , der er kun 2 indstillinger på denne model på siden

 

Hvor er lampe koblet på den tilgang er også afgang altså både fra forsyning tilbage til lampe alså 2 ledninger den røde er tændledning via fasen tilbage til lampen men når du har lys må nullen være koblet andet sted kan ledning som siddder på røds plads være koblet direkte til fasen så du har konstant lys på lampen så virker sensori ​måske

 

Hvis man kunne prøve at kolble en ledning toledet ledning til fase og nul tag nu en anden toledet ledning sæt en en af ledningerne sammen med nul blå ledning  derefter op til lampe koble den røde ledning fra sensorkoblingen til lampen via den anden ledning hvis man sætter stik på ledning fra forsyning kan man koble sensor til og sætte på bordet indendørs til afprøving via stikkontakt.

 

Hvis du skal ud i at købe nye sensorer, så køb nogle fra Servodan.

Har for en del år siden, haft bøvl med forskellige fabrikater sensorer, fik så det råd ​at jeg skulle købe nogle fra Servodan, de virker som de skal, også her + 10 år senere..

Vi prøver igen, i morgen --
De er gode der er også en manual på nettet

 

Du må godt bruge den omtalte sensor, hvis den er placeret under udhænget, selvom det kun er IP20.

Start med at kontrollere at begge sensorer er monteret ens. Prøv at afmontere den sensor, du ikke har tillid til helt. Hvis det hjælper på problemet, køber du blot en ny magen til (eller får den byttet på garanti).
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis