Hjælp!!!!!

• Hejsa vi har købt hus igennem firma som har købt det på tvangs auktion og tidligere ejer har ikke betalt bl.a. elregning så strømmen har været lukket for men jeg har fået åbnet for den igennem OK men der kommer ingen strøm ind til huset og mit spørgsmål er så om det er fordi der er blevet sat blænd prop i elskabet på vejen eller sikringerne der måske er blevet fjernet da det gamle elselskab lukkede for strømmen ved tidligere ejer??? Håber der er en der kan hjælpe og måske har forstand på hvad der sker når de lukker for strømmen. På forhånd tak
Hejsa vi har købt hus igennem firma som har købt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 03-03-2024 01:46:42

OK Skal så sørge for åbning, måske er se slet ikke opmærksomme på at der har været lukket. 

Det lykkedes mig at finde måleren på nettet tror jeg og der sidder vist en knap jeg prøver at køre op til huset senere og krydser fingre for at det bare en den🤞🏻skal nok give en opdatering

Du skal sandsynligvis trykke på en knap for at aktivere, efter at strømmen har været fjernafbrudt.

Går ud af at det er for at sikre, at der ikke sker noget uventet, når der fjernåbnes for strømmen. Man kunne f.eks. forestille sig, at en kogeplade er forsøgt tændt, mens strømmen har været afbrudt, og derfor stadig står tændt. Måske ligger der et viskestykke ovenpå. Dette kan den person, som sidder langt væk og åbner for strømmen ikke vide noget om, og da der ikke er sikkert, at der er nogen til stede i bygningen, når der åbnes, så kan det jo potentielt udvikle sig katastrofalt. Så derfor skal man nok selv "bekræfte" på måleren, når man ønsker at strømmen skal tændes.
jenshøj skrev den 03-03-2024 12:42:27

Du skal sandsynligvis trykke på en knap for at aktivere, efter at strømmen har været fjernafbrudt.

Går ud af at det er for at sikre, at der ikke sker noget uventet, når der fjernåbnes for strømmen. Man kunne f.eks. forestille sig, at en kogeplade er forsøgt tændt, mens strømmen har været afbrudt, og derfor stadig står tændt. Måske ligger der et viskestykke ovenpå. Dette kan den person, som sidder langt væk og åbner for strømmen ikke vide noget om, og da der ikke er sikkert, at der er nogen til stede i bygningen, når der åbnes, så kan det jo potentielt udvikle sig katastrofalt. Så derfor skal man nok selv "bekræfte" på måleren, når man ønsker at strømmen skal tændes.

Ja det giver jo god mening det du skriver. De kunne så måske have oplyst mig om det i stedet for bare at sige at der er åbnet for strøm igen. Kan godt være at det er mig der er dum og uvidende men jeg har heller aldrig prøvet at få lukket for min strøm har altid betalt min regning😊

• Jubiiiiii der var sgu en knap og det virker nu…… tusind tak alle for hjælpen og gode råd🙏🙏🙏😊😊😊😊😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis