Hjælp!!!!!

• Hejsa vi har købt hus igennem firma som har købt det på tvangs auktion og tidligere ejer har ikke betalt bl.a. elregning så strømmen har været lukket for men jeg har fået åbnet for den igennem OK men der kommer ingen strøm ind til huset og mit spørgsmål er så om det er fordi der er blevet sat blænd prop i elskabet på vejen eller sikringerne der måske er blevet fjernet da det gamle elselskab lukkede for strømmen ved tidligere ejer??? Håber der er en der kan hjælpe og måske har forstand på hvad der sker når de lukker for strømmen. På forhånd tak
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der liv i elmåleren? Hvis nej lyder det oplagt at ringe til Cerius/Radius eller hvem der nu er netselskab i dit område
Velkommen på siden  
Du skal nok have ringet til det firma der står for elnettet og din måler, ​nogle målere kan fjernudkobles, ved ikke om du selv kan koble den ind igen, eller om det ​også er ​"fjernindkobling"

prøv at sæt et billede ind af din måler...

Vi prøver igen, i morgen --
Velkommen på lds.
Den type måler kan netop fjernafbrydes og fjern tændes igen. Der går ofte nogle dage fra finanserne er i orden indtil måleren åbnes.
Men du må ringe til elselskabet da det også kan være en forglemmelse fra OK så det ikek er kommet videre. 
Der skal normalt både betales restancer og åbnings gebyr. Det første ved jeg ikke om det gælder ved tvangs auktion. Det har noget med største beløb at gøre men det er nogle tvangs auktions regler. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 02-03-2024 23:21:41

Velkommen på lds.
Den type måler kan netop fjernafbrydes og fjern tændes igen. Der går ofte nogle dage fra finanserne er i orden indtil måleren åbnes.
Men du må ringe til elselskabet da det også kan være en forglemmelse fra OK så det ikek er kommet videre. 
Der skal normalt både betales restancer og åbnings gebyr. Det første ved jeg ikke om det gælder ved tvangs auktion. Det har noget med største beløb at gøre men det er nogle tvangs auktions regler. 

Okay så det er ikke i elskabet på vejen det måske er koblet fra?? Der står i vores papirer fra køb af huset at vi ingen gammel gæld hæfter for

Det er også den opfattelse jeg har omkring tvangs auktion. Hvad har i så foretaget jer, er der betalt noget til OK ? 

Annonce
Eftersom der er liv i displayet og det viser L1, L2 og L3, så er alle faser koblet til måleren. Så forbindelsen er ikke afbrudt i skabet. Enten har elselskabet ikke fået åbnet endnu, eller også ligger problemet senere i installationen.

Se evt. denne beskrivelse af en lignende måler: https://n1.dk/media/tgcjircl/1708-05-3420_n1_vejledninger-til-n1-dk_a4_vejledning-e360-landis-gyr_web.pdf
Vist ikke helt den samme, men der er en knap "3", hvor der står "Anvendes i forbindelse med genindkobling af strømforsyningen". ​Et bud er, at du skal trykke på den, efter der er blevet åbnet for ​forsyningen igen.

Kig evt. på dit net-selskabs hjemmeside for en vejledning til din måler.
Jenshøj, ligner denne måler 
Jensen75, og lige for en god ordensskyld, der er tændt for hpfi'en i tavlen ik? 
ev elmand skrev den 03-03-2024 00:24:15

Det er også den opfattelse jeg har omkring tvangs auktion. Hvad har i så foretaget jer, er der betalt noget til OK ? 

Ej jeg har bare tilmeldt strøm fra dem ingenting betalt endnu. Har måneds betaling af el regning så første betaling er først 1/4

Piskeris skrev den 03-03-2024 01:16:29

Jenshøj, ligner denne måler 
Jensen75, og lige for en god ordensskyld, der er tændt for hpfi'en i tavlen ik? 

Jo den er tændt😊

OK Skal så sørge for åbning, måske er se slet ikke opmærksomme på at der har været lukket. 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis