Vand løber fra køkkenvask over i opvaskemaskine

Hjælp.
Når jeg bruger vand i køkkenvask løber det over i opvaskemaskine. Hvad har jeg lavet galt ?
Hjælp. Når jeg bruger vand i køkkenvask løber det... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O skrev den 25-02-2024 11:53:06

Nu er trådstarters problem at vand fra vasken løber over i opvaskeren, så at placere tilslutningen endnu tættere på afløbet fra vasken kan kun forværre problemet.

Det er vidst ikke helt korrekt. Det er vand fra vandlåsen der løber over i afløbet fra vaskemaskinen (deraf vil det hjælpe at flytte afløbet højere op). Vand fra vasken der løber direkte over i afløbet til vaskemaskinen kan kun lade sig gøre hvis vandlåsen er stoppet. Og hertil vil der også løbe vand op i vasken fordi slangen til afløbes til maskinen er sat over udløbet fra vasken.


Love er minimumsiveauet
Tak for svarene.  Der sidder en kontra ventil som billede 2. Vandet løber stadig ned i opvaskemaskinen. Vandlåsen er ny da jeg lige har monteret nyt køkken og ny opvaskemaskine. Afløbsslangen er forsøgt hævet helt op under køkkenbordplade uden at det hjalp.
Jeg har forsøgt med en klar slange monteret på tilslutning og fyldt ca 10 cm vand i vasken ingen vand kom ud af slangen. Kan ikke forstå at hvis afløb er stoppet og slangen til opvaskemaskinen er hævet helt op under bordplade burde vandes så ikke stå op i køkkenvask ?
Kan det være noget med dobbelkammer vandlåsen der snyder mig ?
Hans-arne skrev den 25-02-2024 17:54:40

Tak for svarene.  Der sidder en kontra ventil som billede 2. Vandet løber stadig ned i opvaskemaskinen. Vandlåsen er ny da jeg lige har monteret nyt køkken og ny opvaskemaskine. Afløbsslangen er forsøgt hævet helt op under køkkenbordplade uden at det hjalp.
Jeg har forsøgt med en klar slange monteret på tilslutning og fyldt ca 10 cm vand i vasken ingen vand kom ud af slangen. Kan ikke forstå at hvis afløb er stoppet og slangen til opvaskemaskinen er hævet helt op under bordplade burde vandes så ikke stå op i køkkenvask ?

 Jå det burde det.

HVis der ikek komemr vand ud når du tester. Så komemr der helelr ikek vand ud når maskinen er sluttet til.

Medmindre maskinen er defekt og suger. 

Men der vil altid stå vand i bunden af maskinen. Det er meningen


Love er minimumsiveauet
Hans-arne skrev den 25-02-2024 18:50:22

Man kan se det løber ned i maskinen når man tænder for vandhanen. 

 Jeg har en smule svært ved at hitte ud af hvad det egentig er du beskriver.

Skruer du afløbet af og sætter en klar slange på løber der ikke vand ud når vasken bruges? Men når du erstatter den klare slange med afløbsslangen fra maskinen så gør der?

Er afløbsslangen gennemsigtig siden man man kan se det løber ned i maskinen?


Love er minimumsiveauet
Ja afmonterede slangen og erstattede den med en klar slange når jeg så åbner for vandhanens kommer der ikke vand ud i den klare slange. Men når jeg har monteret afløbs slangen og kørt en skylning med maskinen så kan man se vandet løbe ind  i opvaskemaskinen. Der sidder en plastik fætter ca 10 cm over bunden på opvaskemaskine der løber vandet ud i opvaskeren. 
mon ikke det blot er det vand der er i bunden af maskinen der løber lidt ud og lidt tilbage pga under/overtryk nr du bruger vasken?

Og altså ikek vand hele vejen fra vasken ud i afløbsrøret og ned til maskinen

Love er minimumsiveauet
Hvad sker der hvis du fylder vasken godt op, og så tager bundproppen?

Det er faktisk stadigvæk mest sandsynligt at det skyldes et delvist stoppet afløb.

Årsagen til at det virker med den klare slange, er at du derved får udluftet vandlåsen og den derfor bedre kan komme af med vandet, selvom der måske ikke er fuld gennemgang længere ude.

Bare kald mig BBB 
Kom lidt uskadeligt farve- eller lugtstof(saftevandskoncentrat eller fruens kasserede parfume) i vandet fra køkkenvasken, slip det løs og check om du kan genkende det i opvaskeren.
Hvis fet vitterlig er der så kør efterfølgende et skylleprogram i opvaskeren for at få det ud.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis