Motorstyring - er der en elektroniknørd til stede

Håber der er en elektroniknørd til stede
Vi har en “handicapscooter” i mangel på bedre ord.
Ungerne fræser rundt på den og vi har meget sjov af den, men nu er motoren stået af og jeg ville sætte en ny til, men den gamle motor var forbundet af to tynde sorte og to tynde gule ledninger der gik ned til motorstyringen ud over den røde og sorte.
Da jeg klippede dem over vil den nye motor ikke køre mere. Den nye motor har kun rød og sort og kunne køre da de andre ledninger fra den gamle motor stadig sad til. Kan simpelthen ikke finde ud af hvad de ledninger skal. Men der går jo sindssygt mange ledninger til den motor styring af mærket penny and giles. Nogen der ved om de bare skal fx kort sluttes eller Hvad de skal. Kan man snyde den motor styring for den er sikkert af god kval frem for noget på Ali, den er bare ret advanceret. Ville bare fedt hvis den bare kunne sættes til hånd speeder og motor så det var simpelt.
På forhånd tak

There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart er de 2 motorer ikke ens. Er de med kul ? 
Kan det tænkes at stator får spænding fra rød/sort og de andre 4 er en variabel forsyning til ankeret - frem/bak ?

 

Ja det er også sådan noget jeg er ude i, den har jo kørt, men der var ledningerne også stadig sat til den gamle motor. Det er en skam de er så “intelligente” de controllere for kvaliteten er da helt sikkert højere end en fra ali, men kan godt være det er sådan en det ender med i stedet. En skam jeg har en masse af de dyre liggende og ingen fra Ali. 😅
Er der mon en måde at forsimple dem på så man bare udnytter at den kan styre motoren og så glemme alt det andet med lys, bremse og sikkerhed hehe

There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
Prøv at måle lidt på de gule og sorte ledninger - om de kan kortsluttes ved jeg ikke, men med en 5A sikring mellem, skulle det ikke ødelægge noget. Ift. tykkelse på ledninger, må den køre 24V. Både controller og motor, er ret dyre, men hvis det er slidte kul på den gl., hvorfor så ikke skifte dem? Har vedhæftet service link herunder.
SERVICEMANUAL​​​

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis