Placering af stikkontakt bag køleskab

Bag et køleskab har jeg en stikkontakt i et underlag. Den stikker altså lidt ud. Den sidder løst, så jeg skal fastgøre den. Jeg vil placere den et sted hvor jeg er sikker på at køleskabet ikke støder på. Fx i bunden ved kompressoren.

Er der en standard placering for stikkontakter bag køleskabe? Jeg ved godt at det er en ekstra udfordring med underlag. Hvis der ikke er noget standard, må jeg beholde det lange kabel, så jeg evt. kan flytte den, hvis der kommer et nyt køleskab.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din ulovlige installation med et løst kabel, bør du lovliggøre ved at fastgøre kabel, så der er aflastning af kablet ved underlaget for stikkontakten. Resten af kablet skal selvfølgelig også fastgøres, så det overalt slutter sig til bygningsdele. Det er muligt at føre kabler bag køkkenelementer, idet der for det meste er en plads på 16 mm mellem væg og bagklædning. Der giver mulighed for at skjule installationer.
Der er ingen standardplacering for stikkontakter til køleskabe, men en placering af stikkontakten, som gør der muligt at trække stikket ud uden at flytte køle-/kølefryseskabet vil være naturlig.
En placering over køleskabet vil være naturlig.

fase
For at flytte underlaget må der være et stykke løst kabel. Alene det løse underlag gør installationen ulovlig. Du gør underlaget fast, hvor det passer bedst.

fase
Kablet slår et slag. Så jeg kan løsne kablet, og placere underlaget et andet sted inden for de begrænsninger kablet giver.

Jeg er godt klar over at underlaget ikke må være løst. Det er grundlaget for mit indlæg. Det er fint med dine kommentarer, men hvorfor skal du starte med at digte en historie om et ulovligt kabel? Undskyld mig, men det virker tåbeligt. Det klæder dig ikke.

Jeg digter ikke en historie. Dit indlæg kan ikke andet end give indtryk af, at også kablet er løst, når stikkontakten er løs. Du har på ingen måde givet udtryk for at kablet er fastgjort. Så hvordan skulle jeg vide, at det ikke er løst. At kablet er fastgjort men slår et slag, har du først oplyst senere.

fase
Annonce
Inden du forsøger dig med at læse og forstå et indlæg, skal du have bragt orden i dine ulovligheder. Specielt dem du ikke nævner i dit indlæg og kun findes i din fantasi.

Denne tråd er endt i støj, fordi du ikke har forstået informationerne i mit indlæg og beskylder mig for at have et ulovlig kabel. Inden du svarer på et indlæg, bør du sikre dig at du forstår indlæget, så du ikke beskylder nogen for noget, der ikke har grund i virkeligheden.

Ellers ender alt som vrøvl og støj.

Jeg har ikke flere kommentarer.

fase
GodeVen, jeg tænker det er en fin løsning. Installationskablet til underlaget må gerne have "lidt at gi' af " til fremtiden, så længe den fastgøres til væggen. Så kan du flytte det senere.

Personligt ville jeg selv sætte stikkontakten et sted jeg kunne tilgå uden at skulle flytte køleskabet (fx over eller ved siden af køleskabet). Eventuelt kan kablet fra køleskabet erstattes med et længere kabel eller montere et vinklet stikprop hvis det ikke er der nu. 
@ GodeVen
INDEN du begynder at rakke ned på andre her i Gør det selv bør du nok tydeliggøre hvad det egentlig er for en opsætning du vil ændre på og IKKE  rakke ned på Fabrin som jo kun prøver på at besvare dit noget utydelige spørgsmål Sådan et indlæg som dit svar til Fabrin hører IKKE hjemme her på Lav det selv - Jeg forstår i øvrigt ikke at AllanE ikke har skredet ind over for dit indlæg.
Mit forslag til dig:  Skriv ikke noget til/om nogen som du ikke ville sige til dem ansigt til ansigt !!!!!!!!!!
Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
 @polobjørn

Det kan du have ret i. Men jeg blev meget stødt over at han skrev
Din ulovlige installation med et løst kabel, bør du lovliggøre....

Hvis han havde holdt en ordlig tone og ikke var kommet med den type beskyldninger, havde jeg aldrig skrevet som jeg gjorde. Det helle skyldes at han ikke har læst mit indlæg ordentligt eller forstår at man kan flytte et underlag ved også at flytte kablet.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis