Placering af stikkontakt bag køleskab

Bag et køleskab har jeg en stikkontakt i et underlag. Den stikker altså lidt ud. Den sidder løst, så jeg skal fastgøre den. Jeg vil placere den et sted hvor jeg er sikker på at køleskabet ikke støder på. Fx i bunden ved kompressoren.

Er der en standard placering for stikkontakter bag køleskabe? Jeg ved godt at det er en ekstra udfordring med underlag. Hvis der ikke er noget standard, må jeg beholde det lange kabel, så jeg evt. kan flytte den, hvis der kommer et nyt køleskab.
Bag et køleskab har jeg en stikkontakt i et... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Apropos fastgørelse - hvis kablet føres i en fastgjort skinne ( ledningsskjuler ) , er det så at betragte som fastgjort, vel og mærke der self. er aflast i div. samledåser mv. 

 

@ Gode Ven  ( og andre )
Her på Lav Det Selv gælder  ( Mener jeg  )  det samme som f.eks. når man skriver i forum på Den Blå Avis følgende :
H O L D   D E N   GODE   TONE 

"AUTOELEKTRIKEREN"
@polobjørn
Jeg er helt enig i at der skal være en god tone. Jeg kan forstå at du mener at jeg ikke skal tage det så tungt, at jeg på et fejlagtigt grundlag bliver beskyldt for nogle ulovligheder.

Der er sikkert nogen, der ikke vil lade sig berøre af det, men jeg vil ikke mene at man som skribent på LDS skal udsættes for injurier, hverken store eller små.  

Hvis vi kan stoppe de fejlagtige beskyldninger og have fokus på løsninger, vil den gode tone komme af sig selv.
Er der en standard placering for stikkontakter bag køleskabe? Jeg ved godt at det er en ekstra udfordring med underlag. Hvis der ikke er noget standard, må jeg beholde det lange kabel, så jeg evt. kan flytte den, hvis der kommer et nyt køleskab.
"Gode Ven" Jeg havde egentlig besluttet, at jeg ikke ville kommentere flere af dine indlæg i din tråd om placering af stikkontakt til køleskab. Men når du i et indlæg betegner mit svar som injurerende, synes jeg, at jeg må kommentere indlægget, hvor du betegner mit svar om lovliggørelse af den beskrevne installation som injurerende. Jeg kan ikke i dit spørgsmål se, at kablet er fastgjort til en bygningsdel. Det oplyser du først i et senere indlæg. I øvrigt er den løse stikkontakt også ulovlig og hører til den faste installation, som er aut. krævende arbejde. 
Jeg er vidende om, at der bliver lavet en del aut. krævende elarbejder som GDS arbejde. Det er ejerens eget ansvar, men jeg forbeholder mig retten til at gøre opmærksom på det ulovlige. Jeg har i mit svar blot gjort opmærksom på, at installationen ud fra de givne oplysninger ikke er lovlig. 


fase
Annonce
@S. Fabrin
Som nævnt er problemet den første sætning i dit første indlæg
Din ulovlige installation med et løst kabel, bør du lovliggøre....

Resten af indlæget klager jeg ikke over.

I mit næste indlæg får du at vide at kablet ikke sidder løst og det kunne være sluttet der, hvis du ikke i indlæget efter, igen skriver at mit kabel er løst. Hvilket som du skriver, ikke ville være lovligt.

Hvis du skriver nogle negative usandheder om nogen, er det injurie.

Indlæg, der mere end 30 min. gamle, kan ikke rettes. Det går jeg ud fra, du ved alt om. Der kan også ske det, at indlæg krydser hinanden, så nye oplysninger ikke er synlige før et indlæg er skrevet. Det skal ikke tages som en bortforklaring, men som forklaring på facts.

fase
Godeven: come on. nu må du simpelthen ikke strække den længere end elastikken kan holde. 
Der er skrevet et indlæg om din installation bag et kølekab, og der er så nogle gode råd. og nu er du ved at bruge ordet injurier Her er  straffelovens definition. 
Kort om injurier
Injurier er en betegnelse for æreskrænkelser og dækker bl.a. over nedsættende og fornærmende udtalelser eller handlinger mod andre personer.
Det er ulovligt at fremsætte eller udbrede injurierende eller ærekrænkende udsagn om andre offentligt. Det betyder, at du hverken må krænke andres navn eller rygte, eller hænge folk ud på de sociale medier og beskylde dem for handlinger, som de ikke har begået.
Straffen for injurier blev sat op pr. 1 januar 2019. I dag kan krænkeren straffes med bøde op til 5.000 kr., betaling af godtgørelse til den forurettede på det tredobbelte beløb eller med fængsel i op til fire måneder.

Jeg læser med undren men kommenterer ikke mere i denne tråd. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis