Parkeringsplads på græsplæne

Jeg har fået gravet 3 m hæk op indtil græsplænen i min kolonihave mhp.at kunne parkere der.
Lige nu er der blot bar jord, da det endnu har været for pladret til at kunne gøre så meget.
Jeg er godt klar over, at det mest optimale vil være at lægge græsarmeringssten/-net, men synes det er uforholdsmæssigt dyrt ift. at det er en kolonihave.
Har I nogle gode ideer til, hvordan jeg kan lave "parkeringsplads" til 2 biler, uden at bilerne synker ned i jorden, og uden at skulle lægge fliser.

/Lene

What doesn't kill you makes you stronger!
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke skal bruge P-pladsen i de våde måneder, kan du bare køre bilerne ind og parkere på græsset.

Alternativt koster græsarmering i plast ca. 150 kr/m2 og stiller ikke krav til opbygning af underlaget ud over afretning af jorden. Er man rigtig nærring, kan man nøjes med at ligge armeringen som 2 hjulspor. 

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 12-02-2024 12:04:01

Hvis du ikke skal bruge P-pladsen i de våde måneder, kan du bare køre bilerne ind og parkere på græsset.

Alternativt koster græsarmering i plast ca. 150 kr/m2 og stiller ikke krav til opbygning af underlaget ud over afretning af jorden. Er man rigtig nærring, kan man nøjes med at ligge armeringen som 2 hjulspor. 

Super - tak for svar.

Dvs. kun grave øverste lag græs af, lægge armeringen, jord på og så så nyt græs. Da det drejer sig om plads til 2 biler, kommer det vel til at dreje sig om 10-12 m2, så et par tusind kroner... 

Det må jeg lige tænke over...

Tillader foreningens vedtægter overhovedet, at du omdanner en del af kolonihaven til en parkeringsplads?
Du kan få 60 kvardratmeter her for ca. 1800
Link
efry skrev den 12-02-2024 14:25:18

Tillader foreningens vedtægter overhovedet, at du omdanner en del af kolonihaven til en parkeringsplads?

Formand har sagt, at det må jeg gerne, og jeg kan se, at mange andre også har det.

Har ikke tjekket vedtægterne, men må hellere lige gøre det.
Tak for lige at nævne det. 

Annonce
kaffemand skrev den 12-02-2024 16:01:25

Du kan få 60 kvardratmeter her for ca. 1800
Link

Det vil jeg lige tjekke op på. 

1000 tak. 

Man kan også lægge et lag grus ud på plænen. Altså med en stenstørrelse på 10 - 30 mm Det skal så tromles ned i jordoverfladen og vil give en stærk plæne. 
Om det er billigere end den omtale græs armering ved jeg ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 12-02-2024 23:52:13

Man kan også lægge et lag grus ud på plænen. Altså med en stenstørrelse på 10 - 30 mm Det skal så tromles ned i jordoverfladen og vil give en stærk plæne. 
Om det er billigere end den omtale græs armering ved jeg ikke. 

Det var også umiddelbart noget i den dur jeg havde tænkt på. Hvor tykt lag grus/sten skal der på, tror du..?

Jeg har ikke prøvet at lægge græsarmering, men af denne side fremgår det, at man blot lægger plastarmering oven på det bestående græs og fylder hullerne med jord og græsfrø. Er det så let?

https://graesarmering.dk/
(deres link virker ikke)
GodeVen skrev den 13-02-2024 11:14:13

Jeg har ikke prøvet at lægge græsarmering, men af denne side fremgår det, at man blot lægger plastarmering oven på det bestående græs og fylder hullerne med jord og græsfrø. Er det så let?

https://graesarmering.dk/
(deres link virker ikke)

Linket virkede fint, og jeg har lige læst deres side.

Altså det lyder jo ret fantastisk, hvis det er den løsning jeg ender med.

Tak for det. 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis