Parkeringsplads på græsplæne

Jeg har fået gravet 3 m hæk op indtil græsplænen i min kolonihave mhp.at kunne parkere der.
Lige nu er der blot bar jord, da det endnu har været for pladret til at kunne gøre så meget.
Jeg er godt klar over, at det mest optimale vil være at lægge græsarmeringssten/-net, men synes det er uforholdsmæssigt dyrt ift. at det er en kolonihave.
Har I nogle gode ideer til, hvordan jeg kan lave "parkeringsplads" til 2 biler, uden at bilerne synker ned i jorden, og uden at skulle lægge fliser.

/Lene

What doesn't kill you makes you stronger!
Jeg har fået gravet 3 m hæk op indtil græsplænen i... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Med hensyn til grus/ småsten så skal du ikke lægge et tykt lag. Det skal ligge i mindre end 1 lag Altså  kun på ca. 40 -50 % og så skal det tromles ned eller køres ned. Du kan sikkert køre lidt frem og tilbage med bilen i forskellige spor. 
Græsset vil så gro op imellem stenene og du kan køre med græsklipper m.m. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 13-02-2024 22:05:05

Med hensyn til grus/ småsten så skal du ikke lægge et tykt lag. Det skal ligge i mindre end 1 lag Altså  kun på ca. 40 -50 % og så skal det tromles ned eller køres ned. Du kan sikkert køre lidt frem og tilbage med bilen i forskellige spor.
Græsset vil så gro op imellem stenene og du kan køre med græsklipper m.m. 

Lidt svært at forstå synes jeg, man kan jo ikke lægge mindre end et lag. Man kan naturligvis lægge et tykt eller tyndt lag. Hvor tykt/tyndt lag, af hvad, foreslår du?Stabilgrus fås jo med sten til ca. 30 mm, men det lyder da lidt voldsomt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du kan vel lægge et lag hvor du også kan se jord imellem stenene, og det skal ikke være stabilgrus. Det er en blanding af store sten, små sten og lerholdig sand. Så hæmme du græsset i at gro. 
Jeg tror det i entreprenør sprog kan hedder grus - 20 - 40 ​

ev elmand skrev den 13-02-2024 23:46:32

Du kan vel lægge et lag hvor du også kan se jord imellem stenene, og det skal ikke være stabilgrus. Det er en blanding af store sten, små sten og lerholdig sand. Så hæmme du græsset i at gro. 
Jeg tror det i entreprenør sprog kan hedder grus - 20 - 40

Ville jeg kunne nøjes med at lægge et lag småsten ud over græsset, tromle det og så ellers bare klippe græsset som gror op imellem stenene med en plæneklipper - og så ellers satse på, at bilen ikke sidder fast hvis der er meget vådt...?

Ja det er meget almindeligt. MEN jeg kan jo ikke garantere, det kommer an på hvor vådt i har det og hvor tit der køres på det. Når det er forholdsvis tørt forbedres det ved kørsel og i meget mudrede peroder må du spare lidt på kørsel. 

ev elmand skrev den 14-02-2024 23:02:20

Ja det er meget almindeligt. MEN jeg kan jo ikke garantere, det kommer an på hvor vådt i har det og hvor tit der køres på det. Når det er forholdsvis tørt forbedres det ved kørsel og i meget mudrede peroder må du spare lidt på kørsel. 

Det er ikke fordi der står vand, men når det har regnet så meget, og der jo egentlig var/er græsplæne, så ville jeg jo bare gerne undgå at der kommer hjulspor, eller at jeg sidder fast.

Det ville være rimelig let med småsten, da det kan jeg hente 200 m væk, i selve kolonihaveforeningen, og der vist også en tromle... bum bum...

Har også kigget på https://jordarmering.dk/graes-arealer-graesarmering og tænker især på "robotnet".
Synes heller ikke at det lyder så tosset.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis