Påfyldning af blæk i HP 303 patron til ENVY 7920e serien

Hej
Er der en expert der kan fortælle mig hvad der skal købes til at fylde blæk i en HP303 blækpatron og gerne også hvordan man gør det. Jeg kan se 2 huller der måske kan bruges, men hvilket et. 
Håber I kan hjælpe, patronerne koster ca. 400kr pr.stk, det er næsten tyveri.
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HP blækpatroner er tyveri. De nyeste partroner har indbygget chip som tæller antal af udprintninger. Det betyder at printeren kan sige at patronen er tom selvom der mere blæk i. Den type kan man ikke fylde blæk på.

Hvis din er så gammel at det er muligt, kan du helt sikkert købe et refill kit med alle de dele du skal bruge.

Generelt bør man i dag tænke sig om to gange inden man køber en ny HP printer, også selvom man var glad for den gamle.
Jeg har en HP printer ​som er ret gammel, der er i chip i patronerne, men den tømmer dem nu helt for blæk.
Ja patronerne er ikke billige, men jeg har aldrig ​haft problemer, selv om der kan gå længe imellem jeg printer.

Jeg bruger originale patroner, og har ikke forsøgt at genfylde dem, da det vist ikke kan lade sig gøre.

Uoriginale printerpatroner kunne jo også være en mulighed, men dem har jeg aldrig prøvet..

Vi prøver igen, i morgen --
Kan det ikke svare sig at købe en ny printer i stedet?
https://www.proshop.dk/Printer/HP-Envy-Inspire-7920e-All-in-One-Blaekprinter-Multifunktion-Farve-Blaek/3040274?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du kan ikke gå ud fra, at en ny printer leveres med fuldt fyldte patroner. Det er ofte patroner de kalder 'demopatroner'.
efry skrev den 01-02-2024 19:36:33

Du kan ikke gå ud fra, at en ny printer leveres med fuldt fyldte patroner. Det er ofte patroner de kalder 'demopatroner'.

Det ved jeg. Men på en ny printer har du også to års garanti/reklamationsret


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Hvis det kun er sort du udskriver med, så køb en laserprinter, lidt dyrere i indkøb, men meget billigere i brug.
Min printer er 2 mdr gammel☹️ Hvor køber man refill sæt?
Meridian skrev den 01-02-2024 22:09:33

Min printer er 2 mdr gammel☹️ Hvor køber man refill sæt?

Eks her Link

Men jeg mener ikke det hjælper at fylde blæk på, da der er en chip indbygget i patronen.
Skal det have en chance tænker jeg du skal fylde blæk på, inden den melder tom patron.
Men er slet ikke sikker på det virker.


Vi prøver igen, i morgen --
På youtube findes der flere anvisninger på at genfylde den.
Youtube vejledninger
Om det virker skal jeg lade være usagt. HP er kendt for at gøre alle mulige krumspring for at undgå, at folk genfylder eller bruge genopfyldte patroner og uoriginale.
Jeg læste fornylig en artikel om, at de netop har sendt ny firmaware ud til mange af deres printere, så hvis folk køber uoriginale, så vil de ikke virke, selv om de har gjort det før.
Tidligere har de også været kendt for, at deres patroner indeholdt en tråd, som brændte over, når patronen var tom, så det hjalp ikke at genfylde. Patronen var død.
De har også fået bøder for at lægge nogle af disse hindringer, men bliver ved med at finde nye metoder.
Bl.a. derfor undgår jeg selv at købe HP printere og anbefaler dem heller ikke til andre.

Kurt B. Andersen
JohnLarsen skrev den 01-02-2024 19:46:07

efry skrev den 01-02-2024 19:36:33

Du kan ikke gå ud fra, at en ny printer leveres med fuldt fyldte patroner. Det er ofte patroner de kalder 'demopatroner'.

Det ved jeg. Men på en ny printer har du også to års garanti/reklamationsret

Det skulle undre mig meget, om det gælder på patroner også.. 

 


 

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis