Mus berøring vækker en slukket PC

Hej. 
Min stationære Win10 PC er begyndt at opføre sig underligt.
Når jeg lukker og slukker PC og så kommer til at skubbe musen, eller trykker på tastaturet, så starter PC op igen. 
Det er lidt irriterende når man slukker PC og skal til at sove og så starter den igen. 

Jeg har fundet ud af hvad det er, med vejledning og har afbrudt vækning af computer med mus og tastatur:

1. Tryk på knappen Menuen Start, skriv Enhedshåndtering, og tryk derefter på enter.
2. Naviger til Tastaturer " HID Keyboard-enhed.
3. Dobbeltklik på og fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Tillad, at denne enhed vækker computeren.
4. Klik på OK.

Men nu, når min PC går i dvale, når jeg ikke har brugt den et stykke tid, måske 5 - 10 minutter, så kan jeg ikke vække den igen med musen. Det eneste som virker er at trykke på afbryder knappen på kabinettet, som få den til at vågne op.

Jeg vil gerne beholde at den vækker efter dvale, men den skal ikke starte op igen efter jeg har slukket den, når jeg berører musen.
Kan man det?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt ærlig først slår du funktionen fra, derfter brokker sig over den ikke virker.
Deg er netop når trådstarter har slukket helt ned for pc-eren at problemet opstår. Det skal mus og tastatur ikke kunne vække pc-eren.

Søren O
Tak Søren O, det er præcis det der er galt. 
Jeg trykker på " Luk computer" og den lukker og slukker. Og starter op igen når jeg skubber til musen. 

Så har jeg afbrudt "vækning af computer med berøring af musen" og den starter ikke op efter jeg har slukket den. Det er som det skal være.

Men nu, når computeren gå i dvale af sig selv, når jeg bruger den i 5-10 minutter,  kan jeg ikke vække den med musen. 

2 forskellige ting. Vækning fra dvale og vækning når computer er lukket ned.  
En computer som står slukket (Shut down) bruger stadig 5-10 watt. 
Derfor har jeg en strømskinne som slukker for skærm+printer+PC. 
På årsbasis er der ikke så meget sparet - måske 160 kr.

Udover at spare miljøet for de 5-10 watt, så vågner den heller ikke om natten :-)
Annonce
Hej Thomas Mygind. 
Jeg slukker også på kontakten på væggen efter jeg har lukket PC ned og jeg skal i seng.
Men i den forbindelse, når jeg skal støtte med hånden på PC bordet, for at nå kontakten bagerst under bordet, skubber jeg ofte musen og PC starter igen. 
Så går der lige et par minutter igen inden jeg kan smutte i seng. 
Nu har jeg prøvet på fire computere og kan ikke genskabe din situation. Du er selvfølgelig sikker på at computeren er helt slukket inden slukker på stikkontakten?

fase
Tak S. Fabrin :-) 
Jeg tror selv på at jeg kan finde ud af at slukke en computer  
Som på billedet. 

1. Jeg trykker på Start ikon
2. Jeg trykker på Tænd/Sluk
3. Jeg trykker på Luk computer
Alle LED slukker, PC harddisk og blæsere stopper, det bliver helt stille.

Den står sikkert på Stand-by endnu. 
Nu skal jeg nå afbryder på væggen, for at slukke strøm til stikdåsen med 6 udtag, hvor alle PC ting er tilsluttet. 
Så kommer jeg til at skubbe til musen og PC starter op igen. 

Jeg har selv samlet computeren en gang. Det er ikke sikkert at jeg har valgt de rigtige indstillinger i Bios'en, eller et andet sted. 
Så vidt jeg ved så er vækning af slukket PC noget der skal indstilles i BIOS.
Hvorimod vækning fra dvale er en Windos-ting

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg tror gerne. at du kan finde ud af at slukke computeren, men der må være et sted, hvor der er indstillet til kun at slumre, ligesom man kan indstille til at computeren på en bærbar skal slukke, når låget lukkes.

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis