Mus berøring vækker en slukket PC

Hej. 
Min stationære Win10 PC er begyndt at opføre sig underligt.
Når jeg lukker og slukker PC og så kommer til at skubbe musen, eller trykker på tastaturet, så starter PC op igen. 
Det er lidt irriterende når man slukker PC og skal til at sove og så starter den igen. 

Jeg har fundet ud af hvad det er, med vejledning og har afbrudt vækning af computer med mus og tastatur:

1. Tryk på knappen Menuen Start, skriv Enhedshåndtering, og tryk derefter på enter.
2. Naviger til Tastaturer " HID Keyboard-enhed.
3. Dobbeltklik på og fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Tillad, at denne enhed vækker computeren.
4. Klik på OK.

Men nu, når min PC går i dvale, når jeg ikke har brugt den et stykke tid, måske 5 - 10 minutter, så kan jeg ikke vække den igen med musen. Det eneste som virker er at trykke på afbryder knappen på kabinettet, som få den til at vågne op.

Jeg vil gerne beholde at den vækker efter dvale, men den skal ikke starte op igen efter jeg har slukket den, når jeg berører musen.
Kan man det?
Hej.  Min stationære Win10 PC er begyndt at opføre... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et eller andet sted i Windows kan du indstille, hvilken funktion sluk-knappen i menuen skal have. Den er muligvis sat til at gå i dvale, så den ikke slukker helt.

I BIOS / UEFI kan man på mange computere indstille ting som "Wake on LAN" eller "Wake on USB", og så vil bundkortet i computeren registrere aktivitet via LAN / USB og starte computeren.

Der var to ting, du kan kigge lidt nærmere på.

Hellere leje end at bo på gaden.
Har du mulighed for at slå fast startup fra inde i power options? Tænker din computer går i hibernate i stedet for shutdown. Du kan evt også prøve at slå hibernate helt fra i Powershell (admin): powercfg.exe /hibernate off
Du skal sætte USB power in state S5 til disable - så tror jeg ikke den vågner.
Thomas_Mygind - jeg har disablet USB power in state S5, men det har desværre ikke hjulpet, tak.

efry - tak, men jeg kan ikke finde noget som hedder 5VSB på mit bundkort. 

Piskeris - jeg tror det virker nu  .  Hvis det fortsætter sådan som det er. Tak.
Jeg har ikke forstand på Powershell,   - den har skrevet at powercfg.exe /hibernate off er "invalid parameters"  eller sådan noget. 
Men så har jeg gjort præcis det samme, bare i Commando Prompt i stedet for og det har virket. 
Men så er Pc blevet godt nok længe om at starte op  
Den bruger tid på at scanne mine Billeder og andre ting. 
Hibernate off burde ikke påvirke opstartstid synderligt  Powershell er bare den nye fancy version af command prompt, begge dele virker efter hensigten.
Hvis windows laver check disk scans under opstart lyder det som et særskilt problem - eller er det antivirus der scanner dine billeder og andre ting?

5VSB er mig bekendt indbygget i 24pin strømstikket der går fra psu til motherboardet, pin 9 siger wikipedia. Så ikke noget man forbinder som et særskilt stik længere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis