Spørgsmål til strømforsyning

Hej

Jeg skal bruge en strømforsyning, som har denne ende i output enden (vedhæftet billede) og 17VAC x 2 1000mA.
Jeg ved ikke selv super meget om strøm, men kan man sætte disse dele sammen og få sådan en strømforsyning? 

https://www.lasgiganten.se/sv/articles/2.2330.12437/tufvassons-transformator-vaxel-17vac-1a-plugin
https://www.elextra.dk/p/mikrofonstik-3-pol-hun/H21083

Mange tak
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har lige fået placeret et mellemrum uheldigt, for 17Vx2 1000mA er ikke det samme som 17V 2x1000mA. Hvis du skal bruge 1A (1000mA) i alt, så kan du godt bruge de dele, du linker til - bare vær sikker på, at du får det samlet korrekt, så der ikke er byttet om på +/- i to af benene..

Hellere leje end at bo på gaden.
Så vidt jeg lige kan se, så er den, du skal bruge, på 40 watt, og den, du vil anskaffe, er på 20 watt, og dermed er den formentlig for svag.

Hellere leje end at bo på gaden.
Øv, tak for svar.
Har du en anden idé til en løsning - er helt lost...
Måske en af vekselstrøms-rockerne i forummet kan svare på, hvorvidt det er muligt, at kombinere to AC adaptere så hver fase går til sit eget ben, og nul "tvindes" sammen på et fælles ben. Det ville fungere med DC, men AC er jeg ikke stærk til.

Umiddelbart tror jeg, at det kunne det fungere, hvis adapterne altid vender ens i kontakten, men vent på hvad andre siger til dén idé!  

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Man kan godt sætte outputtet fra to ac adaptere sammen på denne måde, dog er det ikke smart at gøre det, da der er risiko for at komme til at vende den ene forkert, så den kører i modfase.

Det er ikke farligt, du får bare ikke den ønskede spænding hvis det sker.

Elektronikteknikeren
Jeg synes at de 2 løsninger er lige store. Der første siger 17V 1 A ( 1000 mA ) og når så det er 2 så er det 2 x 1 A
Du kan godt samle 2 ledninger fra hver trafo og så få 2 x 17 V med en midtpunkt. og er det i modfase vender du blot ledninger rundt fra den ene.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Umiddelbart kunne man jo prøve med en enkelt tufvassons adapter, og så holde godt øje med, hvor varm den bliver. Den originale er oplyst til 40 watt, den anden er oplyst til 20VA, så hvis den originale er mindre effektiv end den anden, så vil det formentlig gå lige op.

Skulle det blive nødvendigt at kombinere to adaptere, så kunne man lime / tape dem fast i et dobbeltstik, hvor de altid vender ens i forhold til hinanden.

Hellere leje end at bo på gaden.
Der skal bruges en dobbelforsyning, ikke grundet strømforbrug, men pga. behovet for en +/0/- forsyning i DC kredsløbet. Derfor er to sekundære viklinger nødvendigt.

Af samme grund har stikket på den originale strømforsyning også 3 poler.

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis