Hej LDS!
Jeg skal have monteret en Duka one Pro 70 TH på badeværelset. Det har tidligere hængt en anden ventilator.
Det ender nok med at jeg får en elektriker ud og installerer den, for jeg må indrømme at jeg simpelthen er på børnehaveniveau når vi taler el arbejde.
Ventilatoren skulle helst monteres således at den starter når fugtigheden bliver for høj og så slukker igen når den er dalet. I den ideelle verden er det jo lige meget med en timer, for der starter og slukker ventilatoren når bare når fugtigheden stiger og falder, men jeg synes at jeg har læst flere steder at det godt kan være lidt upålideligt, så det er måske en god nok idé med 30 minutters timer. (Det lyder dog lidt underligt hvis fugtmåleren er upålidelig, det er vel for pokker det den skal kunne!). Bedst ville jo være hvis ventilatoren ikke er afhængig af at lyset er tændt tænker jeg, men bliver i tvivl om det overhovedet er muligt.
Men, nu vil jeg gerne vide om der er klar til installation her, eller om der skal trækkes noget nyt ledning eller om jeg kan gøre noget andet for at overlade så lidt som muligt til elektrikeren?
Der er billede af stedet og el diagrammet her- jeg kan næsten forstå at der mangler noget, men jeg har som sagt ikke ret meget forstand på det, så skal gerne have det ind med ske :)
Havde egentlig håbet det bare var brun til L og blå til N - var det bare at forbinde de to ledninger gik det jo nok, men så kiggede jeg og så hele hele sagen med S til LS(s) og så endte jeg her.