Fastfrosne låg på skraldespande

Hej
jeg er nok ikke den eneste, der har haft fastfrosne låg på mine skraldespande. (Dårlig konstruktion, som kommunen ikke har nogen gode råd til at undgå). Jeg tænker at det kunne hjælpe med at sætt en avis i klemme under låget? Man skal jo undgå at mus og rotter kan komme til indholdet. Måske en stump tæppe?
andre ideer?
postkassens lås har jeg tøer op med en kande kogende vand hældt over låsen. ...... uden at vandet havnede inde i postkassen, men det kommer an på konstruktionen.

Når lysten driver værket
Hej jeg er nok ikke den eneste, der har haft... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 10-01-2024 22:40:07

Frank Chr. skrev den 10-01-2024 22:36:48

S. Fabrin skrev den 10-01-2024 22:27:29

Ps. Det er også fordi det øverste låg ikke skal springe op når affaldsbeholderen tømmes at der er "lås" på. 
Kan du ikke vise et billede af din affaldsbeholder, hvor låget ikke åbnes når beholderen skal tømmes?

Nu står jeg så ikke og filmer når skraldemændene tømmer affaldsbeholder op i lastbilen, men det nederste låg åbner selvfølgelig, bare omvendt når der tømmes. 

Du kunne jo bare vise et billede af skraldespanden.  

Du får i stedet en video - se ca. 1 min. inde i optagelsen. https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=YvDzL287d-0

Ps. Nu skal vi så have vores ellers velfungerende affaldsbeholdere udskiftet med helt nye og denne gang hele tre af slagsen, så vi også kan sortere gamle slidte underbukser og hullet strømper samt mælkekartoner, for en merpris på 700 kr. oveni i de godt 3.000 kr. vi årligt allerede betaler for at komme af med vores affald - det rene vanvid efter min mening. 

Pps. Og ligesom mange andre, skal jeg også til at ombygge det ellers fine indelukke ud til vejen som affaldsbeholderne er placeret i. 
Fabrin: Tråden starter med at "kanmandet" har frosne låg på skraldespande OG frossen lås på postkasse, som hun hælder vand på. Det sidste er ikke den klogeste måde at gøre det på, da den helt sikkert fryser igen.
Jeg holdt en lighter hen under låsen i få sekunder så kunne nøglen komme ind og låse op. Med det samme hentede jeg så noget låseolie og den kører fint. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg kan se at låsen på låget omhyggelig bliver låst hver gang, der er puttet noget i. Er det nødvendigt?

fase
Vi har en slags plasthåndtag, der nok kan betegnes som lås, men det er hele kanten af låget der er frosset fast.

Når lysten driver værket
S. Fabrin skrev den 11-01-2024 08:07:53

Jeg kan se at låsen på låget omhyggelig bliver låst hver gang, der er puttet noget i. Er det nødvendigt?

Dette beskrev jeg hvorfor for dig længere oppe i tråden - og hvis det øverste låg af dobbeltåget ikke er lås ved tømning, ville det jo også hænge og flagre løst og sikkert også få nogle utilsigtet knubs under tømningen.  ..sådan som affaldsbeholderen bliver svinget op. . 

Annonce
Altså, jeg tror det er på grund af frostvejret at skraldespandlågene fryser fast.
Og så blev postkasselåsen vist blandet lidt med skraldespandlågene.

Venlig hilsen
Knud
Jeg gør ikke noget ved mine fastfrosne skralde spandelåg andet end at give dem en slag med hånden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja jeg plejer også at kunne klare et frossent låg, ved at banke på låget, en enkelt gang skulle der et spark til.

Hvis du har noget kølervæske stående, så smør et tyndt lag på både låg og beholder hvor de to ligger til...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis