Fastfrosne låg på skraldespande

Hej
jeg er nok ikke den eneste, der har haft fastfrosne låg på mine skraldespande. (Dårlig konstruktion, som kommunen ikke har nogen gode råd til at undgå). Jeg tænker at det kunne hjælpe med at sætt en avis i klemme under låget? Man skal jo undgå at mus og rotter kan komme til indholdet. Måske en stump tæppe?
andre ideer?
postkassens lås har jeg tøer op med en kande kogende vand hældt over låsen. ...... uden at vandet havnede inde i postkassen, men det kommer an på konstruktionen.

Når lysten driver værket
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vores frostgrader har måske været mindre voldsomme end jeres, men mine spande frøs dog også fast.
Et godt dask ovenpå dem, fik dem dog løsnet, måske et andet design, som jeg synes fungerer fint🙂 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak for svaret. At daske til låget turde jeg ikke, fordi frossent plastik nok er skrøbeligere end tempereret. Det er noget tyndt plastik på kommunens spandelæg.

Når lysten driver værket
Hvis der er udsigt til frost, så prøv at give låget en omgang silikonespray, og se om det ikke forhindrer låget i at fryse fast.
Kanmandet skrev den 10-01-2024 17:00:35

Tak for svaret. At daske til låget turde jeg ikke, fordi frossent plastik nok er skrøbeligere end tempereret. Det er noget tyndt plastik på kommunens spandelæg.

Selve lågene kan godt holde til nogle tæsk (det er værre med hængslerne) i alt fald de affaldsbeholder vi har her i Horsens kommune.   

Jeg giver også bare et dask.. Hvis beholderen er dårligt konstrueret/skør må de komme med en ny.
Angående din lås er det en dårlig ide med vand, du må have fat i noget låsespray, når du hælder vand i/på fryser den bare igen.
/Mikkel

Annonce
Hvorfor låse overhovedet låse låget. Der kommer ingen for at stjæle affaldet.

fase
S. Fabrin skrev den 10-01-2024 21:00:07

Hvorfor låse overhovedet låse låget. Der kommer ingen for at stjæle affaldet.

Her har vi også lukketøj "lås" på vores dobbeltlåget affaldsbeholder (låg med endnu et omvendt låg ovenpå) og kommunens forklaring er så låget ikke blæser op..   ..vi må så håbe på blæsten ikke kommer fra den modsatte side af. Ps. Det er også fordi det øverste låg ikke skal springe op når affaldsbeholderen tømmes at der er "lås" på.

Ps. Det er også fordi det øverste låg ikke skal springe op når affaldsbeholderen tømmes at der er "lås" på. 
Kan du ikke vise et billede af din affaldsbeholder, hvor låget ikke åbnes når beholderen skal tømmes?

fase
S. Fabrin skrev den 10-01-2024 22:27:29

Ps. Det er også fordi det øverste låg ikke skal springe op når affaldsbeholderen tømmes at der er "lås" på. 
Kan du ikke vise et billede af din affaldsbeholder, hvor låget ikke åbnes når beholderen skal tømmes?

Nu står jeg så ikke og filmer når skraldemændene tømmer affaldsbeholder op i lastbilen, men det nederste låg åbner selvfølgelig, bare omvendt når der tømmes. 

Frank Chr. skrev den 10-01-2024 22:36:48

S. Fabrin skrev den 10-01-2024 22:27:29

Nu står jeg så ikke og filmer når skraldemændene tømmer affaldsbeholder op i lastbilen, men det nederste låg åbner selvfølgelig, bare omvendt når der tømmes. 

Du kunne jo bare vise et billede af skraldespanden.  

fase
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis