Skævt tag // Nedsættes huset brugbarhed væsentligt?

Hej

Jeg har i forbindelse med overtagelsen af et hus konstateret, at der er skæve gavle/vindskeder på huset (ej bemærket i tilstandsrapporten). Huset er opført i 1983. Reelt set er det hele tagfladen, der er rykket krum fra gavl til gavl (så tagstenene følger også med skævheden).

Er der nogen, der har oplevet noget lignende og kan komme med argumenter for, hvorfor der er tale om en skade, der nedsætter huset brugbarhed væsentligt (mener min ejerskifteforsikring ikke, at der er tale om) - måske der skal en ingeniør til, men forsøger lige her i første omgang.

Til info, så har taksator oplyst, at konstruktionen ser ud til at have været skæv i hele tagets levetid, da den understrygning, der kan ses i loftrummet, er intakt og følger skævhederne på tagstenen, der er ude af vinkel. Desuden er deres vurdering, at der ikke ses utætheder eller tegn på, at der har været vandindtrængen igennem taget.

Har vedhæftet et par billeder, men det er svært helt at fornemme skævheden ud fra dette - umiddelbart er den dog er den 

Håber nogen kan hjælpe inden jeg vælger at droppe sagen med ejerskifte.

Pft.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden   
Svært at se på billederne, men sternbrædderne har vredet sig, men det er ikke så usædvanligt.

Er der ingen utætheder, og "kun kosmetisk" ved jeg ikke om ejerskifteforsikringen dækker.

Vi prøver igen, i morgen --
Det har ingen betydning for huset som sådan hvis det ikke forværres. Men man kan måske se oppe i loftsrummet om det er bjælker der er sunket lidt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis