Hvordan rykke tagpap af?

Jeg skal rykke 50m2 2-lags tagpap af et fladt garagetag. Det er knap 40 år gammelt. Det bliver minus 10 grader udenfor. Er der nogen som berette hvordan man gør det bedst? Kan man bare trække det af fordi det er sprødt i kulden? Skal man have en særlig skraber? Kan det kun lade sig gøre med en flamme der opvarmer bitumenen igen? Er det en herkulesopgave?

Lucas

When the going gets tough, the tough get going.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et lortejob, og nærmest umuligt i frostvejr hvis det er gl svejsepap. Jo varmere jo bedre og så se om man kan komme ind i det fra siden med spade eller skovl så man kan komme til at brække i det. 
Nabohuset har fladt tag og fik lavet nyt i efteråret inden det blev frostvejr - der var de nødt til at trække det af med en hydraulik-kran for håndkraft kunne ikke klare det.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Med en flad spade som i sliber skarp, pas på benene efterfølgende. Den kan komme ind under pappet når i har fået hul, og så kan man lægge vægt på skaftet og brække det op.

Hvis du er heldig er bitumen meget sprød og brækker fri.

Der er ingen anden vej end at prøve det af, eller få en masse varme på taget, hvilket er lettest når der er høj sol og 25grader.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis