Fra koldt betongulv til varmt trægulv

Jeg har et gammelt betonegulv, som har slået revner og overvejer denne løsning:
https://goerdetselv.dk/spar-energi/isolering/isolering-af-gulv/gulv-fra-koldt-betongulv-til-varmt-traegulv
Min plan er at starte med gulvspartelmasse, kompakt isolering/isolering med spor og slutter med et trægulv.
Og min bekrymring er om dette holder, hvis betongulvet "sætter" sig.
Jeg ved det er svært at sige, men måske sidder der et par stykker med erfaring på området?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gulvet skal nok holde, da det sluttes af med fleksibel trægulv. Jeg ved ikke hvad du vil bruge sporene til, men hvis du tænker på gulvvarme, så er der naturligvis ikke isoleret godt nok nedad. I dit link tales der om 10 gange bedre isolering ved den korrekte metode. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik, 
Ja, jeg tænker på gulvvarme og er klar over at det ikke er den bedste isolering, men da huset ligger i midten af Aarhus er det ikke så nemt at lave gulvvarme med nyt betonlag. 
V.h. Allan
Det vil være tosset at tænke gulvvarme ind på 40mm. 
Hvorfor er det sværere at lave nyt betongulv fordi huset ligger midt i Aarhus? Der gik mange historier om Aarhusianere, da jeg var knægt, men jeg kan ikke huske nogen der handlede om betongulve😅

Hvis du vil slippe nemt om det, så beholder du din radiator, men laver den løsning der er i artiklen (og glemmer gulvvarmen)🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 04-01-2024 12:54:19

Det vil være tosset at tænke gulvvarme ind på 40mm. 
Hvorfor er det sværere at lave nyt betongulv fordi huset ligger midt i Aarhus? Der gik mange historier om Aarhusianere, da jeg var knægt, men jeg kan ikke huske nogen der handlede om betongulve😅

Hvis du vil slippe nemt om det, så beholder du din radiator, men laver den løsning der er i artiklen (og glemmer gulvvarmen)🙂

Adgangsvejen til betongulvet er meget besværlig og der skal bortkøres 10 m3 beton og 50 m3 jord ;) ... vi snakker 8000 C. --- men tak for bidraget ;)

Rummet  så slet ikke så stort ud på billedet.. 
Det er helt ok. Det var mest for sjov🙂

Uanset, er det ikke anbefalelsesværdig at etablere gulvvarme uden isolering (og det kompakte plader med spor, som ex.Nordic) tæller ikke som isolering😉) 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Hvad endte det med? Jeg har selv overvejet løsningen fra GDS med det tynde lag isolering ovenpå et uisoleret trægulv.
Hej alle
Det endte med at vi fjernede alt beton og lavede nyt inkl. gulvslanger (se billeder)
Mvh. Allan
Flot!

Hvor er fliserne fra (gulvfliserne)?
Til Allan-i- Århus
Det er sådan det skal gøres, når man gør det rigtig. Også selvom det ser lidt besværlig ud i starten 
Hvordan fik du de 10 m3 beton og 50 m3 jord ud til vejen ( ud af Århus  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også