Fra koldt betongulv til varmt trægulv

Jeg har et gammelt betonegulv, som har slået revner og overvejer denne løsning:
https://goerdetselv.dk/spar-energi/isolering/isolering-af-gulv/gulv-fra-koldt-betongulv-til-varmt-traegulv
Min plan er at starte med gulvspartelmasse, kompakt isolering/isolering med spor og slutter med et trægulv.
Og min bekrymring er om dette holder, hvis betongulvet "sætter" sig.
Jeg ved det er svært at sige, men måske sidder der et par stykker med erfaring på området?
Jeg har et gammelt betonegulv, som har slået... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hr T: Gulvfliserne i bad er fra Fliseuniverset og resten af gulvet er flydespartel som er behandlet med bivoks. ​
Dem der fjernede betonen, brækkede det forsigtigt op en lørdag eftermiddag og kørte det ud ​til en ventende lastbil på Nørre Allé. ​
Levering af flydespartel 
Se walk-on ovenlysvinduer > 120 kg pr. Stk.
Bemærk den smalle port 😵‍💫

Allan-i-Aarhus skrev den 19-01-2026 23:26:34

Hr T: Gulvfliserne i bad er fra Fliseuniverset og resten af gulvet er flydespartel som er behandlet med bivoks.
Dem der fjernede betonen, brækkede det forsigtigt op en lørdag eftermiddag og kørte det ud til en ventende lastbil på Nørre Allé.
Levering af flydespartel

Fedt med billeder!!!

Hvor er vinduet fra? Og dimensioner? Den løsning er ret fed og uset herhjemme - og næppe egnet til kjoler. Eller værre: kilt 😱😱😂
HrT skrev den 20-01-2026 14:29:21

Allan-i-Aarhus skrev den 19-01-2026 23:26:34

Hr T: Gulvfliserne i bad er fra Fliseuniverset og resten af gulvet er flydespartel som er behandlet med bivoks.
Dem der fjernede betonen, brækkede det forsigtigt op en lørdag eftermiddag og kørte det ud til en ventende lastbil på Nørre Allé.
Levering af flydespartel

Fedt med billeder!!!

Hvor er vinduet fra? Og dimensioner? Den løsning er ret fed og uset herhjemme - og næppe egnet til kjoler. Eller værre: kilt 😱😱😂

Vinduerne er fra Velux og jeg har lige set at de vejer 135 kg. pr. stk :-)
og du har ret, dem med kilt og kjoler må gå uden om ;-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også