Hej.
Jeg forstår ikke reglerne for, hvad jeg må og ikke må selv. Man må gerne udskifte en stikkontakt, hvis den passer i den gamle stikdåse, og jeg må også godt skifte stikdåsen. Men hvad hvis kontakten sidder uden på væggen og kablet er trukket uden på væggen fra et lampeudtag? Det må jeg vel også?
Eller har den konstruktion hele tiden været ulovlig. Jeg kan jo ikke se på den, om den er udført af en elektrikker eller ej.
Jeg må gerne montere en ledning i et lampeudtag, men må jeg sætte den i en stikdåse i stedet for en lampe?
Jeg har også et lampeudtag der allerede er sat til en stikkonktakt, må jeg erstatte den stikkontakt med en lampe?
Hvis jeg vil skifte en stikkkontakt uden en jordleder, skal den erstattes af en uden jord. Men hvad nu hvis stikkontakten har en ikke virksom jordleder, altså hvis ikke den er forbundet til noget. Skal jeg så selv nedgradere den, eller skal jeg erstatte den med en magen til?
Det virker som om at den store forskel er om eldelen er bygget ind i en dåse væggen eller den er i en boks uden på væggen. Men det kan vel ikke passe?
Hej. Jeg forstår ikke reglerne for, hvad jeg må...
Vis hele indlægget