Niiichlas skrev den 02-01-2024 21:12:48
Nej priserne er ikke lige til at på fat i, jeg handler med solar og adi global hvor den kan købes. Om den kan købes privat tør jeg ikke sige, men du behøves nok heller ikke en 63xx model, den fåes ogsp i 43xx og 53xx.
Det forstår jeg godt, de fleste alarm centraler er heller noget værd for privat mennesker.
Jeg ved der er en løsning på dit problem med dørene, der er et nyt "stangtræk" jeg kan ikke huske præcist hvad det hedder, men jeg har været med til at lave noget lingende engang.
Jeg tillod mig lidt at læse kodningen igennem på Github, og udfra kodningen kan jeg ikke rigtigt se hvem der skulle kunne arbejde sammen med en spc central udover en Raspberry Pi. Men det kan sagtens være man kan få den ind på noget phillips hue da de også køre open source.
Nej en alarmcentral med en vagt er ikke meget værd for et privat hjem.
Jeg vil endda gå så langt som at sige at den heller ikke er noget værd for mange erhvervsdrivende, hvis de selv kan køre ned og sikre butikken. Arbejdede engang et sted med tyverialarm og overvågning, nogen brød ind og stjal lidt forskelligt, de var inde og ude på 5 minutter og 20 minutter senere kom alarm manden.
Vi så ham på et kamera gå ind af det første sæt døre, men så når vi kiggede på indvendige døre så kunne vi kun se noget lys.
Han havde stået og lyst med sin lygte igennem døren i 2 minutter inden han gik ind, det var helt tydeligt at han lige lyste ind for at signalere at han var der, så de kunne nå at smutte ud af døren så han ikke risikerede at skulle ind og "slås" med dem :)
Det på Github er også en Home Assistant integration som kører (i mit tilfælde) på en Raspberry Pi.
Som jeg har forstået det har alarmen et web interface, så måske det klares med "web kommandoer".
Har du en ide om, sådan lidt løst, hvad det ville ca koste for en alarm med 2 paneler, 3 PIR og så mulighed for mindst 4 fortrådede kanaler ja og så GSM modul og batteri :)
Kan man bruge panelet som en "fortrådet kanal" altså kan en fortrådet dørsensor sættes til panelet ?
Hvad kræver et panel, er det bare 2 ledninger til strøm, eller er det på batterier og trådløst ?