Garagebyggeri. Lidt småproblemer

Jeg har fået bygget en garage, og det nærmer sig afslutningen, men jeg er ikke imponeret.

Rundt om døren sidder en sort metalkant, og så er der beklædningsbrædder på væggen. Men afstanden mellem beklædningsbrædderne og den sorte metalkant svinger mellem tre og ni mm på den ene side. På den anden side er det tre og syv mm.
Er det en tolerance man skal forvente af professionelle håndværkere?

Taget har et fald på 2,5% ud mod hver side og et nedløbsrør i den ene ende på hver side. Tagpappet er lagt langs med "ryggen" og i den nederste bane i hver side er der samlinger, så der dannes lunker med pytter, der ikke løber væk. 
Burde i det mindste den nederste bane ikke være udført i et stykke, så der ikke ligger vand, der ikke render væk?
Desuden er tagpappet langt med  masser af tjæreudtræden ved samlingerne. Det ser ikke ret pænt ud. Jeg ved godt, at man ikke kan se det normalvis, men derfor synes jeg det vil være klædeligt at lave noget, der ser pænt ud alligevel.

Jeg undlader at opremse de punkter, som entreprenøren har taget ansvar for og vil udbedre.

Jeg håber der er nogle kyndige, der bil komme med et bud på ovenstående.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Chr. du har glemt at sætte billeder af det arbejde den med det billigste tilbud har udført. Din beskrivelse tyder på klampet udførelse.

fase
Slettet, da det nu er lykkedes at uploade billederne.

Chr

Så har jeg lavet det hele til PDF og prøver igen.

Billedet af den åbne dør viser, at der ikke er sat et dørtrin på, men bar er frit ned til isoleringen.
Afstanden mellem beklædning og metallisten, som jeg henviser til i første indlæg, er målt med en skydelærer

Der er et par steder med lidt farveforskel. Det skyldes at tagpappet er begyndt at tørre op efter regnen.

Chr.

På den side, parallelt med "ryggen", hvor nedløbet er, har du, alt andet lige, ikke noget fald, eller hvad?
Eller er der fald, i begge retninger hen mod de 2 afløb?

2,5% fald på den måde taget er lavet på, er, alt andet lige, alt for lidt, det kræver at tagets hjørner ligger i niveau inden for få mm nøjagtighed. I så fald burde det været oprettet med Landmålerudstyr, almindelig Laser er ikke nøjagtig nok.

Det er svært at se afløbene, hvor er hætten for løvfaldet?

Alt andet lige er det bedst hvis der kommer asfalt ud i samlingerne, for så er man sikker på at det er brændt/smeltet sammen, i så fald ikke, har man ingen garanti for at det er smeltet sammen, særligt hvis det er lavet i en kold tid.
Dog er den/dit tags "overløb" nogen steder noget i overkanten. 

Det er svært at kommenterer beklædningsbrædderne pga. manglende foto i afstand.

Foto set fra oven i døren, hvad er det man ser i bunden? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis